רכב חשמלי בפחות מ- 100,000 שקלים? כן, יש דבר כזה

מכונית המיני החשמלית ליפמוטור T03  המכונית החשמלית הזולה בישראל מציעה תחבורה במחיר אטרקטיבי לרכישה, תפעול ואחזקה

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף ליפמוטור 31/05/23 13:09 יא בסיון התשפג

רכב חשמלי בפחות מ- 100,000 שקלים? כן, יש דבר כזה
צילום: רונן טופלברג

ליפמוטור (Leap Motor) היא יצרנית רכב סינית שנוסדה באמצע העשור הקודם ומכונית המיני העירונית שלה T03 הוא הנציג הראשון שלה בארץ הקודש. הנעה חשמלית אידאלית לרכבים הגומעים את מרבית הקילומטרים בסביבה עירונית ופרברית. נסיעה בתוך העיר עם עצירות רבות ברכב עם מנוע בנזין שורפת לשווא הרבה אנרגיה וכמובן מזהמת את הסביבה הקרובה – הנעה חשמלית אידאלית לאופי נסיעה זה.

רוב הרכבים החשמליים המוצעים בארץ גדולים ויקרים, מציעים טווח נסיעה שנותן מענה למעלה מ-90% מהנסיעות שמהוות חסם פסיכולוגי למעבר לרכב חשמלי כרכב העיקרי בבית. רכב חשמלי קטן מאפשר לבצע את מרבית נסיעות היומיום ללא זיהום אוויר ובעלויות נמוכות.

ה- T03 מוצעת במגוון צבעים שהולמים את העיצוב והמיצוב הצעיר שלה, ממד גובה בולט, גלגלים קטנים (15 אינץ') הממוקמים בקצות המרכב, פנסי חזית עגלגלים וביניהם פתח טעינה מזכירים דייהטסו סיריון ומכוניות מיקרו יפניות משנות ה-90. הקווים הנקיים והיעדר גימיקים עיצוביים בצדי הרכב משדרים פרקטיות ויעילות החלק האחורי עם יחידות תאורה גדולות יחסית וקו שחור הנמתח ביניהן מנסות ליצור איזה רושם של רכב קצת יותר רציני.

קווים נקיים והעדר גימיקים עיצוביים משדרים פרקטיות ויעילות

קווים נקיים והעדר גימיקים עיצוביים משדרים פרקטיות ויעילות צילום: רונן טופלברג

 

למרות אורך כולל של 360 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 240 ס"מ, ממד הגובה הנדיב – 158 ס"מ - יוצר תא נוסעים מרווח יחסית. לארבעת נוסעי הרכב לא יהיה צפוף. תא המטען בנפח 210 ליטרים בגודל המקובל בקטגוריית מכוניות המיני אליה היא משתייכת. שטח חלונות גדול וגג פנוראמי מכניסים הרבה אור לתא הנוסעים בצבעי שחור ואפור ומפצים על היעדר קצת צבעוניות המצופה ברכב מיני.

ההגה הקטום בחלקו התחתון מצופה בציפוי דמוי עור נעים לאחיזה. בחזית הרכב יש רק כפתור פיזי בודד – לחצן אורות המצוקה, את כל שאר הפעולות תצטרכו לבצע דרך מסך המולטימדיה המרכזי בגודל 10.1 אינץ', זה נראה טוב אך פחות נוח לתפעול תוך כדי נהיגה.

רשימת האבזור כוללת מלבד הגג הפנוראמי ומערכת המולטימדיה שהזכרנו גם לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, 4 חלונות חשמליים עם תפעול אוטומטי מלא (שלא תמיד מצוייה גם ברכבים שעולים כפול), אפשרות לצביעה דו-גוונית, חישוקים קלים בגודל 15 אינץ', בקרת אקלים חד אזורית ואפשרות בחירה בין 3 מצבי היגוי ו-3 מצבי נסיעה – חלק מהפריטים בהחלט לא אופייניים לרכב בפחות מ- 100,000 ₪. רשימת אבזור הבטיחות הכוללת צמד כריות אוויר ומערכת Mobileye בהתקנה מקומית (מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות צפויות להתווסף בקרוב).

גג פנוראמי, לוח מחוונים דיגיטלי הם חלק מרשימת אבזור לא אופיינית לרכב שמחירו בחמש ספרות

גג פנוראמי, לוח מחוונים דיגיטלי הם חלק מרשימת אבזור לא אופיינית לרכב שמחירו בחמש ספרות צילום: רונן טופלברג

יחידת ההנעה החשמלית מפיקה 108 כ"ס  וסוללת ה-41.3 קוט"ש מציעה טווח מרבי של 280 ק"מ. משך הטעינה הביתית עומד על 7 שעות ובעמדת טעינה עם הספק מקסימלי של 50 קילוואט, בתוך כשעה תטעינו את הרכב במלואו.

הכניסה לרכב מאוד נוחה (בזכות ממד הגובה הנדיב), ההגה התכוונן לגובה בלבד בטווח קצר ולא למרחק מקשה למצוא תנוחת נהיגה מדויקת, אך המרחב הפנימי מפתיע גם לאדם בגובה מעל הממוצע.
מאולם התצוגה של היצרן בפי גלילות יצאתי למרחב המחיה הטבעי של הליפמוטור – נתיבי איילון העמוסים. קל לתמרן את הליפמוטור הקטנה בתנועה הצפופה, ולמצוא חניה בעיר הצפופה במרווח שעם רכב אחר לא הייתי בכלל מנסה.

בעיר מצליחה הליפמוטור לבודד את מרבית הרעשים ומומנט של 16.1 קג"מ עם זמינות מיידית הופך אותה לזריזה מאוד. לאחר כמה עשרות ק"מ כשהתרגלתי למכונית היא הפכה כבר לא רק לחמודה אלא גם לכיפית ומהנה לנהיגה – מין קרטינג משודרג...

חווית נהיגה אחרת

חווית נהיגה אחרת צילום: רונן טופלברג

במתג הפיסי היחיד שברכב – אורות המצוקה, לא השתמשתי. תפעול כל המערכות מתבצע ממסך המגע. קיימים בתחתית המסך קיצורי דרך לבקרת האקלים ופונקציות נוספות, אך מחסורם של כפתורים פיסיים מורגש. בחירת מצבי הנסיעה מתבצעת מידית קטנה בצד הימני ההגה ותפעול המגב הקדמי נעשה מהידית השמאלית (אין מגב אחורי), גם לכך צריך להתרגל.

בזמן הקצר שהרכב היה אצלי העזתי ועליתי איתו אפילו לירושלים. גם כאן, יחידת ההנעה החשמלית לא הרגישה חלשה ורק חרדת הטווח גרמה לי לא ללחוץ חזק על דוושת התאוצה. את הדרך חזרה למרכז עשיתי עם פחות חרדת טווח והרשיתי לעצמי ללחוץ חזק יותר על דוושת התאוצה לאחר הגדלת הטווח בזכות מערכת בלימה רגנטיבית מתונה.

הטווח המוצהר עומד על 280 ק"מ, נסעתי ברכב כ-140 ק"מ והחזרתי את הרכב כשבסוללה פחות מ- 40%, בחיושב גס הטווח הריאלי עומד על כ- 240 ק"מ שיכולים להספיק לשימוש עירוני-פרברי לכמה ימים.

ליפמוטור T03 היא מכונית חשמלית המתאימה לתנועה בסביבה עירונית פרברית, היא אפשרות ייחודית ומעניינת כרכב שני במשפחה (שיש לה אפשרות להתקין עמדת טעינה ביתית), היא מציעה רשימת אבזור עשירה והנאה מנהיגה. לחובתה עומדים בשלב זה, היעדר מערכות בטיחות אקטיביות שאמורות להתווסף בקרוב..


בשיתוף ליפמוטור