גיור כהלכה: בואו ללוות את המתגיירים החדשים

מייסד גיור כהלכה, הרב נחום רבינוביץ' זצ"ל, אמר על הגיור בעת הזו: "אתגר דתי, חברתי ולאומי ראשון במעלה. אסור לנו להתחמק מלהתמודד עמו או לדחותו". רוצים להשתתף במאמץ? עזרו לנו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/12/21 17:05 יז בטבת התשפב

גיור כהלכה: בואו ללוות את המתגיירים החדשים
צילום: עיתים

גיור כהלכה היא רשת בתי דין עצמאיים אורתודוקסים לגיור, הפועלת מתוך נאמנות מלאה להלכה ומוכיחה שניתן להצליח במשימה ולהציע גיור נגיש ובגובה העיניים, מבלי לפרוץ את הגבולות ועל פי כל דקדוקי ההלכה. בתי הדין מתאפיינים ברגישות למציאות הישראלית ודוגלים בגישה אישית ומכבדת כמיטב מסורת הציונות הדתית וע"פ משנתו של מייסד עתים - גיור כהלכה, הרב נחום רבינוביץ' זצ"ל, שדיבר על הגיור בעת הזו כ"אתגר דתי, חברתי ולאומי ראשון במעלה. אסור לנו להתחמק מלהתמודד עמו או לדחותו".

לאחר שש שנות פעילות ומעל 1,500 מתגיירים שהצטרפו רשמית לעם היהודי,  רשת בתי הדין 'גיור כהלכה' מבית 'עתים' זכתה לתמיכה עצומה של הציבור הדתי לאומי. אלפים מבנות ובני הציונות הדתית התגייסו למען גיור מכיל וקשוב והוסיפו את שמם וחתימתם לברכה המחזקת את הפעילות. והמספרים מדברים בעד עצמם: 200 בתי דין ברחבי הארץ, 1500 משפחות שעברו גיור כהלכה ו-60 דיינים, מתוכם רבני ערים וראשי ישיבות מוכרים שהחליטו לעסוק בגיור מתוך תחושת שליחות ואחריות לאומית.

בתי הדין של גיור כהלכה הוקמו כדי להעניק פתרון לעולים שנחשבים ל"חסרי דת" אבל הגיעו לישראל מתוך זיקה עמוקה לעם ולמסורת ישראל. מדובר ברבבות עולים שהגיעו מתוקף חוק השבות – בנים לאב יהודי או נכדים לסבים יהודים - אך הם עצמם אינם יהודים על פי ההלכה, כיון שאמם אינה יהודייה. אותם עולים מגדירים את זהותם כיהודית, הם גדלו כאן בחינוך יהודי ורואים עצמם חלק בלתי נפרד מהחברה היהודית.

על כן, רבים מהם מבקשים להתגייר ולהשלים את תהליך שיבתם לציון אך לא מוצאים את מקומם במערכת הגיור הממלכתית. על מנת לסייע להם להמשיך במסע אל לב העם היהודי, הוקמה ב-2015 מערכת גיור אורתודוכסית עצמאית, המציעה גיור נגיש, בגובה העיניים ועפ"י כל דקדוקי ההלכה.

אחד השלבים החשובים בתהליך הגיור הוא ליווי שמקבל המתגייר ממשפחה מתנדבת. כחלק ממהלך התמיכה האחרון, הוזמנו משפחות מהציונות הדתית להשתתף בפרויקט משפחות מלוות ומארחות שיזכו לפתוח את ביתם למתגיירים החדשים ולהיפתח למפגש מסוג אחר. משפחות מלוות שישתתפו בפרויקט, יכירו אנשים שצמאים להכיר את היהדות מקרוב. אם גם אתם מעוניינים להשתתף בפרויקט, השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם >> לחצו כאן