להתמודד עם אי הוודאות בשוק העבודה – הסבה להוראה

החודשים האחרונים בהם מגפת הקורונה משתקת את החיים בעולם כולו הם, זמן מאתגר ויוצא דופן, בו המשק חווה זעזוע משמעותי ורבים מוצאים עצמם ללא עבודה. מבחינות רבות, זהו זמן מושלם ללימודי הסבה להוראה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 29/11/20 22:28 יג בכסלו התשפא

להתמודד עם אי הוודאות בשוק העבודה – הסבה להוראה
צילום: shutterstock

אחד המאפיינים המהותיים והמובהקים ביותר של שוק העבודה במאה העשרים ואחת הוא אי וודאות, ובמובן מסוים גם חוסר יציבות, בעידן בו קריירה טיפוסית כוללת החלפות תכופות ומרובות של מקום העבודה. במהלך השנה האחרונה מצב זה החריף משמעותית בעקבות מגפת הקורונה והשלכותיה הנרחבות על המשק בכללותו ועל שוק העבודה בארץ ובעולם. עבור כל אלו המנסים להתמודד עם מצב מאתגר ומאיים זה ולייצר לעצמם סוג מסוים של וודאות תעסוקתית, יש לנו המלצה חמה עבורכם בת שתי מילים - הסבה להוראה.

סיכויים מעולים לתעסוקה מגוונת ויציבה עכשיו ובעתיד – הסבה להוראה

מדוע דווקא הסבה להוראה? מה זה אומר בכלל ומדוע זהו מסלול מומלץ ביותר במיוחד עכשיו, כאשר רמות אי הוודאות בשוק העבודה שוברות שיאים?

בקצרה, הסבה להוראה היא מסלול לימודים המיועד לאקדמאים בעלי תואר ראשון בתחום כלשהו אשר לרב מעוניינים בתעודת הוראה שתאפשר להם ללמד את אותו תחום או תחומים אחרים/נוספים. כלומר, כשמו כן הוא, המסלול של הסבה להוראה מסב אנשים בעלי ידע והתמחות בתחום מסוים להיות מורים של תחום זה, להשתמש בידע ובניסיון שצברו על מנת להעביר הלאה ולחנך דור חדש של תלמידים המעוניינים ללמוד ולהתמקצע בתחום זה גם כן.

מסלולי לימודים של הסבה להוראה פופולאריים ביותר בארץ בעשורים האחרונים וזוכים לביקוש רב, כאשר אחת הסיבות לכך היא כאמור חוסר הוודאות המובנה בשוק העבודה אשר תמיד קיים ומאיים ברמה זו או אחרת על העתיד התעסוקתי של רבים. הסבה להוראה בעצם מעניקה לנו כישור משמעותי נוסף אשר פותח בפנינו אפשרויות תעסוקתיות רבות, שכן מוסדות לימודים מסוגים שונים קיימים לרוב והביקוש לידע ולהוראה איכותית תמיד קיים ברמה גבוהה יחסית. לכן, גם אם המשק חווה זעזוע מסוג כלשהו אשר גורם לתזוזות במשק ואובדן של משרות ומקומות עבודה, מוסדות הלימודים השונים עדיין פועלים בהיקף נרחב ותמיד זקוקים למורים טובים ומקצועיים. במילים אחרות, לא משנה מה קורה במשק, הביקוש להוראה מקצועית תמיד גבוה, ועלול אפילו לעלות בזמנים מאתגרים במיוחד, דוגמת השנה בה אנו נמצאים כרגע.

הסבה להוראה כמסלול אטרקטיבי ומתבקש במיוחד בתקופת הקורונה

כאמור, החודשים האחרונים בהם מגפת הקורונה משתקת את החיים בעולם כולו הם בדיוק זמן מאתגר ויוצא דופן שכזה בו המשק חווה זעזוע משמעותי ורבים מוצאים עצמם ללא עבודה. מבחינות רבות, זהו זמן מושלם ללימודי הסבה להוראה – לרבות ורבים התפנה הרבה מאוד זמן כרגע, ענפים שלמים במשק מושבתים כבר מעל לחצי שנה ותכניות לימודים שונות מאפשרות להשלים את מרבית המסלול באופן מקוון, כך שניתן לנצל את התקופה המאתגרת הזו על מנת "להצטייד" בהכשרה מקצועית נוספת, ולהפוך עצמכם לאטרקטיביים הרבה יותר מבחינה תעסוקתית.

 

למידע נוסף אודות התכנית ותוכניות לימוד אחרות הכנסו לאתר המכללה האקדמית לחינוך אורנים.