דיקן הפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה ב-HIT: "מאפשרים לאנשים ללמוד ולהתפתח"

פרופ' יוסף בן עזרא, דיקן הפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכון הטכנולוגי בחולון, מספר על פתיחת המסלול לתואר שני עם תזה: "אנחנו חיים בעולם מתפתח ומשתנה והידע מתחדש" | הסטודנטית מור וינברג מעידה: "חיפשתי גמישות ומקום משפחתי - בחרתי ב-HIT"

חדשות כיפה בשיתוף HIT 23/06/22 10:31 כד בסיון התשפב

דיקן הפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה ב-HIT: "מאפשרים לאנשים ללמוד ולהתפתח"
צילום: יח"צ HIT

30 שנה עברו מאז עלה ארצה פרופ' יוסף בן עזרא מברית המועצות לשעבר, ועד מינויו לתפקיד דיקן הפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכון הטכנולוגי בחולון -HIT. פרופ' בן עזרא  מילא שורת תפקידים במקום עד לתפקידו הנוכחי כדיקן הפקולטה, שהשיקה לא מזמן את המסלול לתואר שני עם תזה. 

במסלול ישנם כעשרה סטודנטים בכל מחזור, מתוך הבנה ורצון להשקיע באופן אישי בליווי של כל אחד ואחת: "אנחנו גדלים באחריות, יש היענות מצד אנשים שמבינים את החשיבות להתפתח וכאלה שמונעים מדחף פנימי ללמוד ולהתפתח", אומר הדיקן ומדגיש כי, "אנחנו מצליחים לזכות בתקציבי מחקר, הסגל שלנו מקבל פרסומים בכתבי עת נחשבים, יש לנו את האקו-סיסטם הנכון להעביר את הידע הזה לסטודנטים".

למה כדאי לסטודנט לעצור באמצע החיים ולעשות תואר שני?

"זה נכון עד רמה מסוימת", אומר פרופ' בן עזרא ומסביר כי "אי אפשר להישאר בתחום עם ידע ברמה חובבנית וללא העמקה. אני מבין באיזה עולם אנחנו חיים ולכן מסלול תואר שני אצלנו מתאים גם לאנשים עובדים", אומר הדיקן ומציין כי הלימודים מתקיימים בשעות אחר הצהריים ובימי שישי דבר המאפשר קיום מסגרות מקבילות, כמו קריירה ומשפחה. "לא צריך לוותר על מקום עבודה ופרנסה, פרקטית אפשר לשלב את זה ולא חייב לעשות בחירה בינארית כזאת. זאת הייחודיות שלנו". 

"סטודנט אומר לעצמו, 'סיימתי תואר ראשון וקיבלתי כלי בסיסיים, הבנה וידע בתחומים כאלה ואחרים בהנדסה וגם עשיתי התמחות", ואז הוא לא רוצה ללמוד עוד, אבל אנחנו חיים בעולם מתפתח ומשתנה והידע מתחדש. לא ניתן לשמר קריירה לתקופה ארוכה ולהתפרנס יפה מבלי להמשיך להתפתח ולרכוש ידע רחב ומתקדם."

צילום: יח"צ HIT

פרופ' בן עזרא משווה זאת לשחקן כדורגל מצטיין שלאחר קבלתו לנבחרת הלאומית יחליט שאינו צריך להשתפר יותר כי כבר הגיע להישג מרשים: "זאת תפיסה לא נכונה. הרצון צריך להיות כל הזמן לשפר את היכולות ולחדד את הכלים שלך בשביל שלא תישאר באותו מקום ושתבטיח את העתיד שלך בעבודה".

מה הייחודיות של המסלול לעומת מקומות אחרים?

אנחנו מחוברים למדע ולתעשייה, מבינים את הצרכים ומתאימים את תוכניות הלימוד למצב. זאת מסגרת שהיא לא שחור ולבן ומאפשרת לאנשים ללמוד ולהתפתח. יש לנו מגוון התמחויות בתואר השני בהן בוחרים אנשים שמחוברים למדע, טכנולוגיה ולתעשייה שיודעים מה קורה וצפוי להיות בשוק. קבוצות יחסית קטנות ובגישה אישית. 

"חיפשתי גמישות ומקום משפחתי - בחרתי ב-HIT"

מור וינברג, בת 25, היא סטודנטית לתואר שני עם תזה בהנדסת חשמל שהחלה את הקריירה האקדמית שלה בתור עתודאית ולאחר מכן התגייסה לשירות בחיל האוויר. "ידעתי שאמשיך לתואר שני עוד מתחילת השירות שלי, ובגלל האופי המורכב של העבודה בצה"ל במיוחד בתור קצינה חיפשתי מקום שנותן מענה מבחינת גמישות בשעות ומקום שיהיה חם ומשפחתי, אחרי חיפושים ובדיקות בחרתי ב-HIT במסלול תואר שני בהתמחות באלקטרואופטיקה ועיבוד תמונה".

כיום וינברג עובדת בחברת Powermat בפתח תקווה שמתעסקת בטעינה והעברת חשמל בצורה אלחוטית בתפקיד מהנדסת חשמל ואלקטרוניקה במשרד CTO. "התפקיד הוא מחקרי והתמיינתי אליו בעיקר בגלל התואר השני"

צילום: יח"צ HIT

וינברג מספרת על יתרון משמעותי של HIT שעזר לה במיוחד במהלך התואר בעקבות תאונה שעברה ושמנעה ממנה ללמוד באופן סדיר: "הם לא מקובעים לתוכנית לימוד מסוימת אלא אחת שמורכבת על ידך ומותאמת לצרכים האישיים שלך. בסמסטר הראשון בקושי יכולתי לעשות קורסים ואילו בסמסטר השני בבית חולים היה לי המון זמן פנוי אז נרשמתי לכל הקורסים שאני צריכה לעשות".

"המרצים במכון מאוד אכפתיים וחשוב להם להעביר את החומר ושהסטודנטים יבינו ויצאו עם ידע", וינברג מוסיפה ומספרת: "בנוסף, אני במסלול עם תזה שזה מסלול חדש בHIT-  המנחה שלי, ד"ר מיכל בלברג, עוזרת לי המון מנחה ומכוונת וגם נותנת להתמודד ולהגיע לתוצאות לבד שזה האתגר והכיף במסלול של תזה".

פרופ יוסף בן עזרא

פרופ יוסף בן עזרא צילום: סיון פרג