• פרדוקס האיסורים

    לעתיד לבוא יתיר הקב"ה את החזיר. אז למה הוא אסר אותו מלכתחילה?

    הרב רונן נויבירט

    29/08/08 00:00

  • חידון לפרשת ראה

    איזה כינוי ניתן פרשה לעיר שכם? ומה ההבדל בין אות למופת? החידון השבועי למשפחה.

    עזרא מרום

    28/08/08 00:00

  • עבדות ועבד ה´

    רגע לפני ר"ח אלול מבחין הרב יורם אליהו בין עבד עברי לעבד ה´.

    הרב יורם אליהו

    28/08/08 00:00

  • וזה דבר השמיטה

    האם מרוב התעסקות בהיתר המכירה ובכשרויות השונות שכחנו את עיקרה של שנת השמיטה?

    ד"ר עו"ד אביעד הכהן

    27/08/08 00:00

  • שמתנתם מעוטה וחרפתם מרובה

    בשבוע האחרון אנו שומעים על מתנתם המעוטה וחרפתם המרובה של ניצולי השואה. גם לאחר ששים שנה מאז ניצלו מציפורני ההשמדה ויצאו מבית העבדים, נאלצים רבים מאותם אלפי שרידי חרב שנותרו בחיים לחיות מן היד לפה. פרשת השבוע שלנו מלמדת אותנו על תורת הצדקה היהודית

    אביעד הכהן

    09/08/07 00:00

  • חידון לפרשת ראה

    מה מקום השם ´חזיר´? ואיך נקרא תרנגול בעל כרבולת כפולה? החידון השבועי למשפחה.

    עזרא מרום

    08/08/07 00:00

  • הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן תִּנָּקֵשׁ אַחֲרֵיהֶם אַחֲרֵי הִשָּׁמְדָם מִפָּנֶיךָ

    הרב כרמיאל כהן

    07/08/07 00:00

  • האם התורה דורשת מכל מלווה להיות מלאך?

    כיצד ניתן לדרוש מאדם להתעלם מכך שההלוואה שנתן תעלם עם תום שנת השמיטה? מדוע כבר לא לקרוא לכך - צדקה? והאם באמת הלווה לא צריך להשיב את ההלוואה?

    איתן פינקלשטיין

    07/08/07 00:00

  • הפעילות האנושית וההשגחה העליונה

    הכלל הזה שיש לאדם בחירה עד כדי התכחשות לזהותו ויעודו אינו בכל מקרה, הוא נכון רק בתחום הפרט, מה שאין כן בכל מה שנוגע לכלל ישראל, שם הבחירה הולכת ומצטמצמת

    הרב יעקב פילבר

    18/08/06 00:00

  • איסור הפלגנות בישראל

    איסור הפלגנות בישראל, והמגמה לאחד את האומה, נובעת מן העובדה שאנו מאמינים באל אחד שנתן לנו תורה אחת. ומאחר ואותה תורה היא המקור להתנהגותנו. ע"י בירור האמת ההלכתית, הרי שאומנתו היא ביסודה אחדותית...

    הרה''ג רצון ערוסי שליט''א

    13/08/04 00:00

  • אל תפרוש מן הצבור

    "לא תתגדדו" - האם כולם מקשה אחת? האם אין לגיטימיות להבדלים בין המרכיבים השונים בחברה?

    ירחם שמשוביץ

    13/08/04 00:00

  • לבחור בברכה!

    "הכל בידי שמיים" – כלומר, בעקבות החלטתו הבחירית של האדם, כל מה שעובר עליו הוא בעצם בידי שמיים. מיקומו במדד אחוזי ההסתברות תלוי בעצם גם ביראת השמיים שלו. כיצד?

    ברק כהן, יועץ חינוכי

    12/08/04 00:00

  • עם סגולה - לא לבודדים - לפרשת ראה

    פעמים שישנה נטיה לאדם ללכת בדרך שהוא כובש, בלא מחויבות לכלל - למנהגיו, לפסיקותיו ולמסורותיו. פרשת ראה מלמדת אותנו, כי הבחירה האלוקית שהטביעה בנו את הסגולה הישראלית - בחרה בעם קדוש, ולא באנשים פרטיים קדושים. רק מתוך קישור ומחוייבות לכלל - יכול היחיד להתרומם ולהתקדש. לפרשת ראה.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    12/08/04 00:00

  • הבחירה בטוב - לא ברירת מחדל - לפרשת ראה

    שתי דרכים עומדות בפני האדם ומובילות לאותו יעד: הטובה והרעה ושתיהן מגיעות לאותו מקום. גם דרך הרע מובילה את העולם אל יעדו, אלא שבדרך זו הדברים נעשים בקושי ובייסורים. הסתכלות על ההיסטוריה העולמית של הבחירה מלמדת כי פעמים רבות בחר האדם ברע, ודברים רבים ניתנו לנו בדרך הקשה. האם זה מוכרח? לפרשת ראה.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    20/08/03 00:00

  • לברכה ולא לקללה

    "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה"...המיוחד בראיה הוא שאנו תופסים בו זמנית נוף שלם וככל שאנו מתרחקים אנו רואים תמונה יותר ויותר שלמה. אבל הראיה השלמה הזאת היא על חשבון הפרטים הקטנטנים..."

    ירחם שמשוביץ

    20/08/03 00:00

  • וזבחת מבקרך ומצאנך... כאשר צויתך

    לפני כניסתם של ישראל לארץ מבאר להם משה שאורח החיים שנהגו בו במדבר עומד להשתנות עם כניסתם לארץ, והדברים אמורים גם בתחום המצוות. אחד הדברים שעומדים להשתנות הוא אכילת בשר תאוה. במדבר היה מותר לאכול רק בשר שלמים שהוקרבו על המזבח במשכן, ולאחר הכניסה לארץ הותר לשחוט ולאכול בכל מקום...

    הרב כרמיאל כהן

    17/08/03 00:00