שידור מוקלט של ליל הסדר: היוזמה החדשה של הרב בני לאו

יוזמה חדשה של הרב בני לאו מציעה פתרון הלכתי לבודדים בביתם להיות חלק מליל סדר שהוקלט וישודר בטלווזיה: "מתפלל שבדרך הזו נצליח להכניס כמה שיותר אנשים למעגל החג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/20 20:39 י בניסן התשפ

שידור מוקלט של ליל הסדר: היוזמה החדשה של הרב בני לאו
הרב בני לאו, צילום: כיפה

הרב בני לאו מפרסם יוזמה חדשה, שעשויה לאפשר לקיים את ליל בסדר גם מהבידוד. בדברים שמפרסם הרב הוא מסביר כי היוזמה רלוונטית גם לאנשים שלא פותחים את הטלוויזיה בשבת וחג, אך בליל הסדר, על ידי הפעלת שעון שבת מבעוד מועד, הם יוכלו לצפות בסדר שערך הרב ביום חול ולפני כניסת החג, ובכך להרגיש את אווירת החג גם בעת מורכבת זו. 

"הצלחנו להפיק בימים ספורים ליל סדר כהלכתו, מ"קדש ורחץ" ועד "הלל נרצה". שילבנו בתוך הסדר את פייטני קהילת ציון בהנהגת הרבה תמר אלעד אפלבאום, הזמנו את הנשיא להשתתף, את ראש מועצת הקייסים של העדה האתיופית הקס אביהו עזריה, את היוצרים אהוד בנאי, איה כורם, חמי רודנר וכולנו יחד (כל אחד מביתו) ערכנו סדר פסח שלם על פי מסורת העדות בישראל. כל הצילומים והעריכה הוכנו מראש וכך נוכל להיכנס למסכים שלכם בזמן קיום ליל הסדר ולערוך עם כל אחת ואחד את הסדר הציבורי - הפרטי הזה" מסביר הרב. 

"איך זה יעבוד? אני מכוון את המילים כעת לאלה שרגילים לשמור על הטלוויזיה סגורה בימי שבת וחג: 
מדליקים את הטלוויזיה בערוץ הקהילתי (98) לפני כניסת החג ומכוונים עם טיימר או שעון שבת לסיום ההפעלה בשעה 21.30 החל משעת כניסת החג יראו על המסך את הכיתובית שהסדר יתחיל בשעה 19.30. לא יהיו שום שידורים אחרים באותו ערוץ עד לסיום הסדר.  במהלך הסדר ישב כל אחד בביתו מול שולחן חג ודרך המסך ישתתף בסדר. הסדר עצמו יארך כשעה וחצי. הערוץ לא יחזור לשדר עד השעה 21.30". 

הרב מסיים את דבריו ואמר כי הוא "מתפלל שבדרך הזו נצליח להכניס כמה שיותר אנשים למעגל החג ולחגיגת ליל הסדר ונתפלל לחזור במהרה לימים שקטים ושמחים שבהם חוגגים כל אחד בקרב בני משפחתו וסביבתו האוהבת"