עונת הרחצה נפתחת. דרעי: "ההחלטה הייתה הכרחית"

136 חופי רחצה ברחבי הארץ ייפתחו מחר לרחצה בכפוף להנחיות התו הסגול שגיבש משרד הפנים. עשרות מיליוני שקלים יוקצו לרשויות החוף לתפעול החופים. בתי הכנסת עדיין סגורים 

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/20 09:37 כה באייר התשפ

עונת הרחצה נפתחת. דרעי: "ההחלטה הייתה הכרחית"
צילום: Li Aloni/FLASH90

בתי הכנסת אמנם סגורים אבל שר הפנים אריה דרעי, החליט לפתוח 136 חופי רחצה ברחבי הארץ, החל ממחר (רביעי) ובכפוף להנחיות התו הסגול שגיבש משרד הפנים. עשרות מיליוני שקלים יוקצו לרשויות החוף לתפעול החופים. 

עונת הרחצה אמורה הייתה להיפתח ב-ז' באייר תש"פ, 1.4.2020, אך עקב התפשטות נגיף הקורונה נדחה מועד הפתיחה ל-ט' בסיון , 1.6.2020. מאחר שהוחלט על הקלות וחזרה הדרגתית לשגרה, הוקדמה פתיחת עונת הרחצה למחר, כ"ו באייר תש"פ, 20.5.2020. בים התיכון יפתחו 96 חופים(מתוך 104), ים כנרת 20 חופים(מתוך 32), ים המלח - 16 חופים ובים סוף ארבעה חופים.

מנתוני משרד הפנים עולה שכ-90% ממקרי הטביעה בחופים התרחשו בהיעדר מציל, בחוף אסור לרחצה או לאחר סיום שעות שירותי ההצלה, וכן בעקבות כניסה במצב שיכרות לים. בעונת הרחצה 2019 טבעו למוות 27 איש ובעונת הרחצה 2018 טבעו למוות 28 איש.

שר הפנים, אריה דרעי אמר: "ההחלטה על הקדמת עונת הרחצה הייתה הכרחית לנוכח רצונם הטבעי של אזרחי ישראל לצאת ולהתאוורר בחופים לאחר חודשים של סגר והגבלות. עתה יוכלו כולם לרחוץ בהנאה בחופים המוכרזים, בכפוף להנחיות המפורטות בעקבות משבר הקורונה. גם בעונת הרחצה הנוכחית נוכל להיכנס לחופים ללא תשלום. אני שב ומזכיר: לא שוחים בחוף ללא מציל. הישמעו להנחיות וכך תשמרו על חייכם וביטחונכם. אני מאחל לעם ישראל עונת רחצה מהנה ובטוחה".

המתווה מפרט את ההנחיות לפתיחת החופים ואחריות הרשויות המקומיות ליישומן. בין השאר נקבע כי המרחק בין המתרחצים יהיה שני מטרים והוא יסומן, כרוז ישמיע את ההנחיות מדי שעה, שילוט מפורט יוצב בחוף, השירותים יחוטאו אחת לשעה, לא יותר שימוש במלתחות ובמקלחות במבנים סגורים ועוד. לשם יישום ההנחיות יועבר תקציב ייעודי לרשויות החוף.

אלה חלק מההנחיות שפרסם עאטף חיראלדין, מנהל האגף לחופי רחצה ארצי:

קהל המתרחצים:

  • על המתרחצים להקפיד על שמירת  מרחק 2 מטר בין כל מקבץ נופשים . לעניין זה, מקבץ נופשים הינו בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים אחד או קבוצה של עד 6 אנשים, לפי  הגדול מביניהם. 
  • על המתרחצים להקפיד על שמירת כל הנחיות משרד הבריאות לגבי שהיה במרחב פתוח, כפי שנקבעו בהוראות הדין, לרבות שמירת כללי ההיגיינה וחבישת מסכה.
  • על הרשות המקומית לפעול, ככל הניתן, לפעול לסימון נקודות סימון/מתחמים בתוך חוף הים, על מנת להביא להפרדה כאמור ולפקח עליה. 

שימוש במתקנים ובמבנים: 

  • שירותים יש לנקות ולחטא בכל שעה. 
  • אין לאפשר שימוש במלתחות ומקלחות במבנים סגורים. 
  • ניתן לעשות שימוש במקלחות פתוחות ועל הרשות המקומית להעמיד את השירות האמור לרשות הציבור. 
  • ניתן להשתמש במתקני כושר הקיימים בתחום החוף ובכפוף להנחיות החלות לגבי שימוש במתקני כושר בשטח ציבורי.
  • כסאות, שולחנות ומיטות שיזוף, ניתן להציב בתוך כל מקבץ נופשים תוך שמירת מרחק 2 מטר בין מקבץ נופשים אחד למשנהו.