הכתב הצבאי הבכיר: כך נתניהו יכול היה להשאיר את תא"ל וינטר בצבא

לאחר ששר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי החליטו על כי תא"ל וינטר ישוחרר בקרוב מצה"ל, טוען הפרשן הצבאי יוסי יהושע כי נתניהו יכול היה להשאירו בצה"ל: "היחיד שיכול היה להשאיר את תא״ל וינטר בצבא ולהעניק לו דרגת אלוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 10:37 כז בניסן התשפד

הכתב הצבאי הבכיר: כך נתניהו יכול היה להשאיר את תא"ל וינטר בצבא
עופר וינטר, נתניהו יכול היה להשאירו?, צילום: דובר צה"ל

בצל שורת המינויים הבכירים ומעוררי המחלוקת בצה"ל, החליטו שר הביטחון והרמטכ"ל כי תא"ל עופר וינטר יסיים בקרוב את תפקידו וישוחרר מהצבא מבלי שיקודם ומבלי שיועלה לדרגת אלוף. ההחלטה על שחרורו של וינטר מגיעה אחרי שקידומו הושהה בשנה וחצי האחרונות כמו גם בסבב המינויים האחרון בו קודמו מספר תתי אלופים לדרגות אלוף ולתפקידים בכירים.

כך נתניהו יכול היה להשאיר את וינטר בצה"ל

מי שחשף את החלטת שר הביטחון והרמטכ"ל הוא הפרשן הצבאי יוסי יהושע. בהמשך לפרסומו, כותב הבוקר (א') יהושע כי היה ביכולתו של ראש הממשלה נתניהו למנוע את הדחתו מהצבא. ברשת X כתב יהושע: "היחיד שיכול היה להשאיר את תא"ל וינטר בצבא ולהעניק לו דרגת אלוף הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו אם היה דורש אותו כמזכיר צבאי".

תא"ל רומן גופמן

תא"ל רומן גופמן, צילום: דובר צה"ל

נתניהו בחר בתא"ל גופמן כמזכירו הצבאי

כזכור, לאחרונה בחר בנתניהו בתת אלוף רומן גופמן כמזכירו הצבאי הבא, זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון, יואב גלנט, והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. גופמן יועלה לדרגת אלוף. במקביל, אלוף אבי גיל צפוי לסיים קדנציה בת שלוש שנים. מועד ההחלפה ייקבע בהתאם להערכת המצב.