איך אומרים "לגלגל עיניים?": האקדמיה ללשון מסבירה

האקדמיה ללשון העברית מזכירה לציבור איך אומרים בעברית "לגלגל עיניים" | "מכירים את החברה הזו שתמיד מְפַלְבֶּלֶת בעיניה כאשר מישהו בסביבתה שוגה בעברית?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 17:43 ח בסיון התשפג

איך אומרים "לגלגל עיניים?": האקדמיה ללשון מסבירה
גלגול עיניים : "לפלבל", צילום: shutterstock

השפה העברית היא ללא ספק שפה עשירה - עם מילה והגדרה כמעט לכל מושג, והאקדמיה ללשון העברית מרבה להזכיר לציבור מילים שהשימוש בהן פחות נפוץ. יחד עם זאת, מלבד העברית, שכבודה במקומה מונח - הישראלים ידועים בכך שהם משתמשים ב"שפה" נוספת של תנועות ידיים, פרצופים והבעות פנים דרמטיות. אבל אל חשש, גם להבעות הכי מפורטות יש מילים- והיום (א') חשפה האקדמיה ללשון מילה שנועדה להגדיר הבעה ספציפית במיוחד.

כך אומרים: "להניע עיניים במבוכה או בעצבנות"

לפי האקדמיה, "לְפַלְבֵּל", הוא פועל מיוחד שנועד לתאר, "הנעת העיניים במבוכה או בעצבנות". מלבד זאת, הוא מתאים גם  לציון הבעה של "גלגול העיניים". בחשבון הפייסבוק של האקדמיה, התבדחו: "מכירים את החברה הזו שתמיד מְפַלְבֶּלֶת בעיניה כאשר מישהו בסביבתה שוגה בעברית? החברה הזו היא אנחנו".

לאחרונה הזכירה האקדמיה מילה נוספת בעברית. "תאמינו או לא, אפילו ל'סיכת ראש' (או 'סיכת סבתא') יש מונח מיוחד בעברית", נכתב בחשבון הטוויטר של האקדמיה, והוסבר כי ‍‍‍‍ "מַכְבֵּנָה" היא סיכָּה בעלת שתי זרועות להידוּק שְׂעָרות.