נלקח נשקו של האזרח שירה במחבל; מחאה נגד המפכ"ל בזירת הפיגוע

אחרי הפיגוע בבאר שבע הגיע יעקב שבתאי לזירה, שם הוא התקבל בקריאות ביקורת ולאחר שמסר סקירה הוא חולץ מהמקום | בתוך כך, דיווחים כי נלקח נשקו של האזרח שירה במחבל: "‏המשטרה מסרבת להחזיר ליורה אשר נטרל את המחבל את נשקו האישי, חרף דרישתו והחשש שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/22 20:22 יט באדר ב'

נלקח נשקו של האזרח שירה במחבל; מחאה נגד המפכ"ל בזירת הפיגוע
המפכ"ל ה קובי שבתאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הגיע לזירה, וחולץ: המפכ"ל שבתאי הגיע לזירת הפיגוע שהתקיים מוקדם יותר היום (ג') בבאר שבע, ולאחר שמסר סקירה הוא חולץ מהמקום עקב קריאות של תושבים נגדו. התושבים מתחו ביקורת על המשילות האובדת בנגב ובבאר שבע, ודרשו משבתאי פתרונות.

בסקירה אמר המפכ"ל: "בעקבות הפיגוע הגברנו את כל מערך הכוננות ברמה הארצית מחשש לאירוע חיקוי. מסע ההרג נמשך 8 דקות, כאשר השוטרים הגיעו לזירה 4 דקות אחרי הקריאה הראשונה". עוד אמר כי האזרחים שניטרלו את המחבל "גילו תושיה".

נלקח נשקו של האזרח שנטרל את המחבל

בתוך כך, ארגון חוננו מסייע לאזרח שניטרל את המחבל מול משטרת ישראל אשר מסרבת להחזיר לאזרח את נשקו, כעת בתחנת המשטרה, לאחר שמסר עדות על הפיגוע הקשה. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שמסייע לתושב דורש מהמשטרה להשיב לאזרח את נשקו אמר: "‏המשטרה מסרבת להחזיר ליורה אשר נטרל את המחבל את נשקו האישי, חרף דרישתו והחשש שלו לאור העובדה שתמונתו מתנוססת בכל מקום, ואף מקום מגוריו פורסם".

"המשטרה התנהלה באופן לא מכבד, בכך שהפטירה אותו בכך שהוא יכול לשכור חברת אבטחה פרטית, היחס המחפיר שהוא זכה רק מחזק את הקושי מחוסר ההרתעה שהמשטרה מייצרת. הדברים חמורים ואנו דורשים את החזרת הנשק עוד הלילה", הוסיף קידר.

כזכור, התושב שניטרל את המחבל מתגורר במועצת הר חברון, וראש המועצה יוחאי דמרי התייחס לכך: "תושב המועצה שירה במחבל בבאר שבע, הפגין אומץ לב ותושייה רבה. המחבל הצליח להרוג אנשים חפים מפשע שיצאו למסע קניות ומצאו את מותם. תושב המועצה עשה את המוטל עליו והראה אזרחות למופת לצד ערכים ושמירה והגנה על תושבי ישראל. אנחנו גאים בו".

מהמשטרה נמסר: "כלי הנשק שבוצע בהם שימוש כנגד המפגע היום באירוע הטראגי נלקחו כחלק מפעולות חקירה מקובלות שבסיומן יוחזרו לבעליהם. מדובר בנוהל שגרתי בחקירה מהסוג הזה. האזרחים שינטרלו את המחבל פעלו בתושייה רבה בשטח ומנעו פיגוע קשה יותר".