לא רק ללימודים: ריטלין יכול למנוע הדבקת קורונה

הכדור שמסייע לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, מתגלה גם בעל יכולות הגנה מפני הידבקות מהנגיף. מחקר ישראלי מגלה כי הזקוקים לתרופות ממריצות מקטינים את הסיכוי שלהם להידבק בקורונה לעומת אלו שלא נוטלים אותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/21 08:40 יז באב התשפא

לא רק ללימודים: ריטלין יכול למנוע הדבקת קורונה
ריטלין, צילום: shutterstock

מחקר חדש מגלה כי לריטלין שנועד לסייע לתלמידים להתמודד עם בעיות קשב וריכוז, עשוי לסייע גם בתחום נוסף הידבקות בנגיף הקורונה. מחקר שנערך בישראל על ידי המומחים: פרופ' איריס מנור, יו"ר החברה הישראלית להפרעות קשב ומנהלת מרפאת קשב של שירותי בריאות כללית,  ד"ר יבגני מרזון, מנהל המחלקה לרפואה מנוהלת של לאומית שירותי בריאות, וד"ר אילן גרין, מנהל מכון המחקר של קופת החולים לאומית. השלושה גילו כי הפרעות קשב וריכוז מגדילות את הסיכון להידבק בקורונה.

במציאות שבה תלמידי בית הספר הם האוכלוסייה הנדבקת ביותר בישראל, נעשים מאמצים רבים למצוא דרכים למנוע הדבקות המוניות. המחקר מגלה כאמור כי הפרעת קשב מגדילה את הסיכון להידבק, ובשל כך לריטלין ועוד תרופות ממריצות המשמשות לטיפול בהפרעות קשב מתגלות לא רק כיעילות להתמודד מול ההפרעה אלא מקטינות את הסיכון להידבק בנגיף. המחקר הישראלי מקבל גם גושפנקה אמריקאי שיצא זמן קצר אחרי המחקר הישראלי והגיע למסקנות דומות.

המחקר גילה כי אנשים הזקוקים לתרופות ממריצות המשמשות לטיפול בהפרעות קשב, ולא נוטלים אותם, מסתכנים ב-60% יותר להידבק בנגיף. בידיעות אחרונות פרופ' איריס מנור מסבירה על הקשר שבין הפרעות קשב לקורונה: "יש את ההסברים המובנים מאליהם, כמו ההיפרא־קטיביות והעובדה שילדים הסובלים מהפרעת קשב לרוב מאוד רגישים למסכות ואינם משתמשים בהן כנדרש. שהילדים עומדים לשהות במקומות סגורים עם הרבה אנשים - תנו להם את התרופה כדי להגן עליהם מהדבקה".