נתניהו תקף את בנט: "אתה המכשול שמונע הקמת ממשלת ימין"

ראש הממשלה התייחס להצעת החוק לבחירות ישירות ופנה ליו"ר ימינה שטען מוקדם יותר כי יקים ממשלת אחדות לאומית במקרה ונתניהו ייכשל: "מכבסת מילים, ניסיון להונות את הציבור. בזמן שהמנדט אצלנו סגרת דיל עם לפיד על ממשלת שמאל ושמאל קיצוני", אמר נתניהו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/21 21:02 ט באייר התשפא

נתניהו תקף את בנט: "אתה המכשול שמונע הקמת ממשלת ימין"
נתניהו. , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה התייחס הערב (ד') לנאומו המוקדם של נפתלי בנט, שתקף את כוונתו של נתניהו להביא לבחירות ישירות לראשות הממשלה, והבהיר כי במידה ולא תקום ממשלת ימין בראשות הליכוד, הוא ינסה להקים ממשלת אחדות לאומית. נתניהו טען כי כל מטרתו של בנט היא לעמוד בראש ממשלת שמאל. 

"רוב הציבור רוצה שאני אמשיך להוביל את המדינה בראש ממשלת ימין יציבה ואמיתית", אמר נתניהו, "אני מבקש להודות להמוני אזרחי ישראל על התמיכה הזאת שנעשית בסביבה עוינת. הציבור נתן לימין 61 מנדטים להקמת ממשלת ימין יציבה שתדאג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל".

"בניגוד לטענות שלך נפתלי, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין, אתה עובד רק על אפשרות אחת, אתה מוכן לעשות הכל כדי להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים. הדרך היחידה שלך לעשות זאת זה לעמוד בממשלת שמאל של לפיד מרצ והעבודה בתמיכת המשותפת. אתה קורא לזה ממשלת אחדות לאומית, איזה מכבסת מילים, ניסיון להונות את הציבור". 

"אתה קורא לעצמך ימינה אבל אתה בפועל הולך שמאלה", המשיך ראש הממשלה לפנות לבנט, "ממשלת השמאל שתקים לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתנחלויות וחיילי צה"ל. מי ייתן לך את זה, הורוביץ? מיכאלי? זו תהיה ממשלה פריטטית, משתקת ומשותקת".

"אני חושב שבנט מסרב לתמוך בפתרון הפוליטי לפלונטר שלא יחסל את הימין, בחירות ישירות, אתה רק דרשת רוטציה בנט, פעם אחר פעם, עכשיו אתה בסך הכל מנסה למשוך זמן, בזמן שהמנדט אצלנו סגרת דיל עם לפיד על ממשלת שמאל ושמאל קיצוני".

"אתה גם מיתמם, אמרת להביא את סמוטריץ וגדעון, אבל יש פתרון שלא תלוי בשניהם, פתרון שהציבור יקבע מי יהיה ראש ממשלה, והפתרון הזה תלוי רק בך. אתה לא רוצה להצביע בעד, אתה אומר שאם הליכוד ייכשל תקים ממשלה עם השמאל, אבל אתה המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד. אם היית רוצה להקים ממשלת ימין שרוב הציבור תומך בה, היית תומך בבחירה ישירה. ולא רק היית אומר שהיית תומך בבחירה ישירה. כי אתה יודע שזה מאוחר מידי".

"אתה מוכן לעשות הכל כדי להיות ראש הממשלה. ממשלה כזאת תקרוס ותפזר את הכנסת ותוביל לבחירות חמישיות. זה לא מעניין אותך, אתה מוכן לממש את האמביציה שלך, הכל כדי להיות רה"מ עם 7 מנדטים גם אם זה לכמה חודשים גם אם זה בראשות ממשלת שמאל וגם אם זה בחיסול הימין. תפסיק לתעתע בציבור, תפסיק לשחק משחקים, תבטל את הדיל האנטי-דמוקרטי שלך עם לפיד בניגוד לרצון העם ותתמוך בבחירות ישירות לראשות הממשלה, רק אז תוכל לקרוא למפלגה שלך ימינה".