שר החינוך פירון החליט לבטל את בחינות המיצ"ב

הרב שי פירון החליט לבטל את בחינות המיצ"ב עד להודעה חדשה. "בשנים האחרונות התגברו ההשלכות השליליות של המבחנים על תהליכי ההוראה והלמידה", אמר פירון, "מבחני המיצ"ב הפכו לשוט המכה בבתי הספר"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/08/13 16:18 ו באלול התשעג

שר החינוך פירון החליט לבטל את בחינות המיצ"ב
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

שר החינוך, הרב שי פירון, החליט היום (ב‘) על ביטול בחינות המיצ“ב - כך הודיע משרד החינוך.

במשרד החינוך ציינו היום כי שנת הלימודים הקרובה תהווה פרק זמן מוגדר להתארגנות מחודשת. בהתאם לזאת, תוקם ועדה מקצועית אשר תמליץ על מתווה מעודכן למבחני המיצ"ב. הוועדה תכלול נציגי משרד החינוך מנהלים, מורים, מומחים מהאקדמיה, מומחים בתחומי החינוך, מדידה והערכה ונציגי ציבור. הוועדה תציג את המלצותיה במהלך שנת הלימודים תשע"ד, והמתווה יישום באופן הדרגתי בבתי הספר, החל משנת הלימודים תשע"ה.

עד לפרסום המלצות הוועדה, לא יתקיימו מבחני המיצ"ב החיצוניים. בתי הספר ייבחנו במבחני מיצ"ב פנימיים. כמו כן, סקרי האקלים הבית ספרי ימשיכו לפעול במתכונתם הרגילה בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. מתכונת דומה תופעל מהשנה הקרובה גם בחלק מהחטיבות העליונות.

החלטה זו מהווה חלק מהמדיניות הכוללת, אשר מוטמעת במערכת החינוך לצורך שיפור חווית ההוראה והלמידה, פינוי זמן ומרחב לתהליכי למידה משמעותיים ומעמיקים, שיאפשרו למידה מגוונת, חווייתית, קידום מצויינות, הישגים לימודיים ערכיים ושיח מורה-תלמיד. כל אלה יטמיעו תשתיות עמוקות של ידע, שבסופו של דבר יובילו לקידום ההישגים של מערכת החינוך הישראלית, ולשיפור המדדים הבינלאומיים.

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר היום כי "מבחני המיצ"ב הם כלי מדידה והערכה חשובים, שעלינו להעמיק בהם, אך במתכונתם הנוכחית לא ניתן להמשיך עוד. אני רואה חשיבות רבה בהתקדמות שעשתה מערכת החינוך בנושא ההערכה, בביסוס תהליכי עבודה וקבלת החלטות. אך, למרבה הצער, לצד אלה אנחנו רואים, שבשנים האחרונות התגברו ההשלכות השליליות של המבחנים על תהליכי ההוראה והלמידה. מבחני המיצ"ב במתכונת הנוכחית הפכו לשוט המכה בבתי הספר, המכה במורים ובתלמידים“.

לדבריו, ”תופעת ההכנה הממוקדת למיצ"ב התחזקה יתר על המידה, והובילה בחלק מבתי הספר לשיבוש סדרי הלמידה. אני רוצה שכל מורה יוכל לממש את שליחותו החינוכית המקצועית. אני מחזק את ידיה של ראמ"ה כגוף מקצועי ורואה בה שותף מרכזי ומוביל במהלך זה. אני מאמין שלמידה משמעותית ומדידה מדודה תוביל לשיפור בהישגים הלימודיים ולקידום מצויינות".