צפו. אבי גבאי מתנער מהמפגין שתקף את החרדי: "גם לי יש כיפה"

במהלך כנס של פעילי העבודה, התייחס יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לתקיפתו של המפגין, אברהם פורת את האדם החרדי בגידופים אנטישמיים במהלך הפגנה מול בית היועמ"ש ושלף כיפה מכיסו: "בלתי נסבל לחלוטין". בעבר העיד על עצמו: "אני מאמין גדול בדת היהודית ובתרומתה לעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/17 12:35 ז באלול התשעז

צפו. אבי גבאי מתנער מהמפגין שתקף את החרדי: "גם לי יש כיפה"
אבי גבאי שולף כיפה, צילום: צילום מסך

יו"ר העבודה אבי גבאי התייחס אמש (ב') לאירוע שהתרחש במהלך הפגנה מול בית היועמ"ש במוצאי שבת בפתח תקווה, כאשר מפגין קבוע בהפגנות מוצ"ש מול ביתו של היועמ"ש בפתח תקווה,  תקף אדם חרדי וגידף אותו בקריאות אנטישמיות וקרא לו 'להוריד את השטיח מהראש' ו - "לגזוז את השערות מהפנים".

במהלך דברים שנשא גבאי בכנס של מפלגת העבודה בפתח תקווה אמר:"האיש דיבר אל החרדי בצורה כפי שהוא דיבר – בעיניי בלתי נסבל לחלוטין", אמר גבאי. "לא משנה מה קרה, איך אירע, לא מדברים ככה, זו כיפה על ראש של יהודים, דבר שאלפי יהודים לאורך השנים בגלות סבלו, נרצחו כתוצאה מכיפה על ראשם, ולא יכול להיות שבישראל מישהו מדבר ככה"

במספר ארועים וראיונות פירט גבאי את קרבתו למסורת היהודית כשאמר: "אני מאמין גדול בדת היהודית ובתרומתה לעולם, יודע תפילה, וביום הכיפורים האחרון אפילו צמתי אחרי מספר שנים שבהן לא צמתי, ואני אוכל גם כשר אבל לא רק, ומאמין ביהדות ליברלית יותר".

 גם רעייתו איילת אמרה בראיון: "אבי בא מבית מסורתי ואני למדתי בבית ספר ממלכתי דתי לבנות, לכן אנחנו בקיאים בכל ההלכות. אנחנו במשפחה שומרים על בית מסורתי. ביום שישי בערב אנחנו מקדשים, אני מדליקה נרות ויש ארוחה משפחתית. יש לנו כבוד ליום כיפור ולצום ואנחנו מאוד מכבדים את המסורת. זה דבר שהוא מאוד חשוב".