ניצחון לרע"מ: הממשלה אישרה 30 מיליארד לחברה הערבית

הישג למפלגת רע"מ, הערב אושרה בממשלה תכנית החומש לחברה הערבית במסגרתה יועברו 30 מיליארד שקל בארבע שנים | בנט: "נגדיל את ההשתתפות של הערבים בשוק ההיי-טק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/10/21 21:03 יח בחשון התשפב

ניצחון לרע"מ: הממשלה אישרה 30 מיליארד לחברה הערבית
בנט ועבאס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה אישרה היום (א') את התכנית הכלכלית לסגירת פערים בחברה הערבית, היקף התכנית לשנים 2022-2026 יעמוד על כ-30 מיליארד ש"ח. במסגרתה, יקודמו שורת מהלכים לצמצום פערים בחברה הערבית.

עשרות המיליארדים יחולקו בין מספר מטרות, בניהם: 

  • פיתוח התעסוקה: הגדלת מספר ההכשרות למקצועות הנדרשים במשק. יושם דגש על הקניית מיומנויות בשפה העברית כדי לעודד השתלבות איכותית בשוק התעסוקה. כמו כן, תורחב פעילות מעונות היום על מנת לעודד נשים ערביות להיכנס למעגל התעסוקה. בפעולות אלה ופעולות נוספות לעידוד תעסוקה יושקעו למעלה מ-1.4 מיליארד ש"ח.
     
  • חדשנות טכנולוגית והיי-טק: הגדלת שיעור התלמידים הערבים הזכאים לבגרות ברמת 5 יחידות במקצועות מתמטיקה, אנגלית ובמקצועות המחשב, הגדלת שיעור בוגרי התארים במקצועות ההיי-טק בקרב החברה הערבית, הגדלת שיעור המועסקים הערבים בענף ההיי-טק מסך המועסקים בענף, והגדלת מספר היזמים הערבים המובילים מיזמים טכנולוגיים.
     


 

  • שירותי בריאות: הממשלה תקים צוות שיממש את תכנית העבודה בתחום הבריאות, אשר מטרתה לפעול לצמצום הפערים בשירותי הבריאות בין התושבים ביישובי המיעוטים לכלל הארץ בשיעור של לפחות 25%, בשניים מהנושאים בהם מתמקדת התכנית: בריאות האישה, שנות החיים הראשונות, סוכרת והשמנה, בריאות הנפש, עישון ומחלות ריאה.
     
  • דיור ושיכון: על מנת לקדם בנייה חדשה, ישווקו כ-5,000 יחידות דיור בשנת 2022 ועד 9,000 שיווקים בשנת 2026 (במתווה העולה ב-1,000 שיווקים בכל שנה). בנוסף, לצורך שיקום ופיתוח תשתיות בשכונות ותיקות, לרבות ניקוז מי גשם למניעת הצפות, תשתיות חשמל, תקשורת ומפגעי בטיחות - יוסרו חסמי תכנון וביצוע. כמו כן, יתוקצבו מוסדות ציבור (מועדונית, מתנ"ס, קופת חולים) במרקם הוותיק ובשכונות חדשות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט ברך על התוכנית ואמר: "אנחנו מוציאים היום אל הפועל תכנית רחבת היקף לקידום המגזר הערבי. המטרה שלנו היא לצמצם את הפערים בחינוך, ברווחה, בתעסוקת נשים ובתחום הכלכלי-מוניציפאלי במיוחד. בנוסף, ככל שנעמיק את החינוך למתמטיקה ומדעים בחברה הערבית, ונגדיל את הההשתפות של הערבים בשוק ההיי-טק - נצא כולנו נשכרים. לכן, הבאנו היום לשולחן הממשלה תכנית בהיקף רחב של כ-6 מיליארד שקלים בממוצע בשנה, למשך 5 שנים. מדובר בתכנית שתעסוק בפיתוח תעסוקה, בחיזוק מוניציפאלי, בשיפור שירותי הבריאות, בעידוד ההשתלבות בהיי-טק ובמקצועות טכנולוגיה ובדברים רבים נוספים".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן הוסיפה: "אחרי חודשים של עבודה מסביב לשעון, אישרנו היום תכנית היסטורית בממשלה. מדובר בתכנית שמתרגמת את ערך השיוויון למעשים, כאשר 21 משרדי ממשלה תרמו את חלקם למהלך. אני מאמינה שתכנית זו תספק תקווה להרבה מאד אנשים שחיים בישראל ובסופו של יום גם תפחית את תופעת האלימות והפשיעה. בעיניי לא ניתן למגר אלימות רק באמצעות שוטרים ושופטים, אלא יש לייצר עבור אותם צעירים שכיום מידרדרים לפשע, אלטרנטיבה טובה יותר. אני מודה לכל השרים והשרות שהתגייסו למשימה הלאומית הזו, ליו"ר רע"מ חה"כ מנסור עבאס ולאנשי משרדי: יעל מבורך מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, ולמנהל הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, חאסן טואפרה. מרגע זה עלינו לעבור לשלב הביצוע. גם בו מצפים לנו אתגרים רבים, ונעשה הכל כדי להצליח לממש את התכנית ההיסטורית הזו".


(ישיבת הממשלה, היום).