יאיר לפיד הודיע: נתחיל להסדיר 3 יישובים בדואים בימים הקרובים

ראש הממשלה החליפי סייר בנגב עם השר מאיר כהן, סגן השר יואב סגלוביץ ויו"ר רע"מ מנסור עבאס והכריז על תכנית ההסדרה הקרובה: "קורה פה שינוי היסטורי. אנחנו מטפלים בדברים שהוזנחו במשך שנים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/10/21 15:21 טו בחשון התשפב

יאיר לפיד הודיע: נתחיל להסדיר 3 יישובים בדואים בימים הקרובים
יאיר לפיד משמאל, עבאס מימין, ושאר חברי הפמליה לנגב, , צילום: דוברות יש עתיד

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן וסגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ, סיירו היום (ה') בדרום עם יו״ר רע"מ מנסור עבאס, וסקרו את היישובים הבלתי מוכרים שעתידים לעבור הליך הסדרה. 

"לראשונה בהיסטוריה אי פעם, מפלגה ערבית היא חלק מהשלטון בישראל, והיא חלק מהממשלה ושותפה חשובה בממשלה", אמר לפיד ליו"ר רע"מ והדגיש כי, "בזכות השותפות הזאת עם מנסור עבאס אנחנו מעבירים בשבועות הקרובים את התוכנית הלאומית לפיתוח החברה הערבית שכוללת עשרות מיליארדי שקלים להשקעה בתשתיות שצריך היה להשקיע בהם כבר מזמן. מהדברים הכי גדולים עד לדברים הכי קטנים". 

לפיד המשיך והודיע חגיגית כי היישובים הבדואים עבדה, רחמה וחאשם זאנה יעברו תהליך של הסדרה: "עוד יישובים יחוברו לחשמל ואנחנו מעבירים בימים אלה את שלושת היישובים הראשונים, יישובים לא מוכרים, תהליך של הסדרה. קורה פה שינוי היסטורי והחברה הערבית לוקחת אחריות יחד איתנו ואנחנו מטפלים בדברים שהוזנחו במשך שנים לטובת מדינת ישראל וכל אזרחיה. נמשיך לעבוד כדי שיהיה שוויון אזרחי מלא לאזרחי ישראל הערבים, ושיטופלו בעיות העומק והשורש של החברה הערבית בישראל".

השר מאיר כהן, שר החוץ לפיד ויו"ר רע"מ עבאס

השר מאיר כהן, שר החוץ לפיד ויו"ר רע"מ עבאס צילום: דוברות יש עתיד

שר הרווחה והביטחון החברתי הממונה על ההתיישבות הבדואית בנגב, מאיר כהן הוסיף: "הממשלה הנוכחית אומרת מה שקודמותיה לא אמרו - אנחנו לא נתעלם מהנגב. מדיניות הסתר הפנים תמה ובמקומה, נשיב את המשילות לנגב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן