עם המלצה חמה של עבאס: בנט ברשימת 100 המשפיעים של ה"טיים"

ראש הממשלה נבחר לרשימה היוקרתית במגזין האמריקאי, עם המלצה של יו"ר מפלגת רע"מ שותפו לקואליציה: "השליך עצמו אל תוך הקלחת הפוליטית על מנת לחשל קשרים פוליטיים שבעבר לא ניתן היה לדמיין אותם בישראל". עוד מופיעים: דולנד טראמפ ונשיא איראן, ומי על השער?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/09/21 07:48 יא בתשרי התשפב

עם המלצה חמה של עבאס: בנט ברשימת 100 המשפיעים של ה"טיים"
בנט ועבאס בכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט נכנס לרשימת "100 האנשים המשפיעים בעולם" של מגזין "טיים" לשנת 2021, הרשימה התפרסמה בערב יום הכיפורים ביום רביעי האחרון. על פי בקשת המגזין, אחד מקרוביו של בנט התבקש לכתוב על הבחירה בו, ויו"ר מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס הסביר את הבחירה בו בהקמת הממשלה החדשה, והצטרפותו של נפתלי בנט לקואליציה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד והמפלגה הערבית, כיוון ש"בסופו של יום, הכול מסתכם באומץ". 

לדברי יו"ר רע"מ, "אחרי ארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים, צעד אמיץ היה נחוץ על מנת לאחד את המדינה שהייתה משוסעת ובקיפאון נואש עקב המבוי הפוליטי הסתום. לעתים דבר דרמטי צריך להשתנות, אבל יותר חשוב מכך – מישהו אמיץ צריך לעשות את השינוי".

"נפתלי בנט", כתב עבאס, "השליך עצמו אל תוך הקלחת הפוליטית על מנת לחשל קשרים פוליטיים שבעבר לא ניתן היה לדמיין אותם בישראל – בין שמאל לימין, בין ערבים ליהודים, בין דתיים לחילונים. הוא הקים את אחת הממשלות המגוונות ביותר בתולדות ישראל".

עוד סיפר עבאס, כי במהלך מפגש שקיים עם בנט בכנסת, הסביר לו יו"ר ימינה כי התעקש לחשוף את קיום המפגש ביניהם מפני ש"אני לא עושה דברים בסתר". לפי יו"ר רע"מ. "כמנהיג של מפלגה ערבית, הייתי מורגל שהמצלמות נשארות מחוץ לחדר", כתב. עוד סיפר כי באותו מפגש בנט אמר לו: "בזמנים של פילוג ושנאה, הציבור הישראלי צריך אחדות". "לא היו אלה רק הבזקי המצלמות שהאירו את החדר באותו רגע, אלא התקווה לעתיד משותף עבור כולם". 

עוד מככבים ברשימת המשפיעים של המגזין האמריקאי גם מונה ומוחמד אל-כורד, שנאבקו נגד פינוי הבתים בשכונת שייח ג'ראח בירושלים, "באמצעות פוסטים ברשתות החברתיות והופעות בכלי התקשורת, הם העניקו לעולם חלון לחיים תחת כיבוש במזרח ירושלים", נכתב עליהם. 

גם  נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מופיע ברשימה ואפילו קודמו בתפקיד דונלד טראמפ. ברשימה גם מנהיג סין שי ג'ינפינג, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וגם נשיאה החדש של איראן,  איברהים ראיסי.

הנשיא ביידן.

הנשיא ביידן. צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

נסיגת הכוחות האמריקאיים מאפגניסטן והשתלטות הטאליבן על המדינה השפיעה גם על רשימת המגזין, שכוללת את מי שנחשב לאחד ממנהיגי הארגון האיסלאמיסטי – עבדול ראני ברדר, אשר כיהן בעבר כסגנו של מולא עומאר, המנהיג הרוחני של הטליבאן. 

בתחום הספורט, מופיעה הטניסאית היפנית נאומי אוסקה, שהדליקה את לפיד המשחקים האולימפיים בטוקיו, שהובילה את המאבק למען הבריאות הנפשית של הטניסאים. על שער הגיליון, מופיעים הנסיך הארי שפרש מבית המלוכה ורעייתו מייגן, אשר חשפה השנה את היחס לו זכתה מבית המלוכה עם נישואיה.  הצילום שלהם, שמופיע על שער המגזין,  "לוכד את הדינמיקה העוצמתית שלהם כבני זוג שווים". 

הארי ומייגן

הארי ומייגן צילום: shutterstock