עצומת החיילים למען המג"ד המפוטר

רועי פשחור עשה את דרכו מתפקיד מ"מ עד לכס המג"ד בחטיבת אלכסנדרוני. לטענתו המועצה האזורית עמק המעיינות פיטרה אותו על רקע כמות ימי המילואים שלו. פקודיו: "רועי, מפקד ומנהיג". סגן שר הביטחון: "לא מפטרים מג"ד במילואים בשום מצב". המועצה: "טענה מופרכת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/08/17 08:13 כב באב התשעז

עצומת החיילים למען המג"ד המפוטר
חיילי מילואים באימון, צילום: פלאש 90. מאור קינבורסקי

חיילי גדוד מילואים פרסמו עצומת תמיכה במפגד הגדוד, לארח שזה טען כי מנהליו פיטרו אותו בעקבות כמות ימי המילואים שהוא מבצע בשנה.

סא"ל (מיל') רועי פשחור בן 49 ואב לשלושה ילדים, משרת בצה"ל בסדיר ובמילואים יותר מ-30 שנה. הוא החל את שירותו בחטיבת המילואים אלכסנדרוני כמפקד מחלקה, לאחר מכם מפקד פלוגה, ולבסוף קיבל לידיו את הגדוד כולו.

פשחור עבד עד לא מזמן כקצין ביטחון במועצה האזורית עמק המעיינות ולטענתו לימי המילואים הרבים יש קשר ישיר לכך שהוא כבר לא מועסק שם.

 

 "לפני כעשר שנים התחלתי לעבוד כמנהל מחלקת הביטחון במועצה האזורית עמק המעיינות", הוא סיפר ל'ידיעות אחרונות', "בתחילה עוד הייתי מ"פ, שעושה בממוצע 40-30 ימי מילואים בשנה. כשמוניתי למג"ד זה עלה ל־70-60 יום בשנה. לא פעם ולא פעמיים עיקמו לי פרצופים".

לטענתו, התלונות על משך ימי המילואים גברו עד שראש המועצה שלח לו מכתב עם תלונות דומות. לבסוף, לפני כחצי שנה, הגיע בשורת הפיטורין, "היינו באימון בבקעה וכשחזרתי הייתה לי שיחת משוב עם מנהל האגף. בהתחלה הוא החמיא לי, ואז התחיל להקריא רשימה של 30 נושאים שבהם אני לא בסדר". בסיום השיחה הודיע המנהל למג"ד כי הוא מפוטר.

כשחיילי גדוד 7012 שמעו על המקרה, הם החליטו לעשות מעשה. הם ניסחו עצומה, חתמו עליה ושלחו לראש המועצה

"בראש גדוד 7012 עומד חברנו ומפקדנו סא"ל רועי פשחור", כתבו פקודיו של המג"ד המפוטר, "רועי, מפקד ומנהיג, מוביל את הגדוד במסירות ובמקצועיות ובמשך שנים רבות". בהמשך הם טענו כי מהלך הפיטורין מנוגד לחוק.

המועצה האזורית עמק המעיינות שללה את הטענות ומסרה כי "הסיבות לסיום עבודתו של רועי פשחור הן מקצועיות בלבד ואין כל קשר ביניהן לשירות המילואים של מר פשחור".

לטענתם, "הואיל ומר פשחור מנהל מאבק משפטי מול המועצה והענין תלוי ועומד בערכאות משפטיות אנו מנועים מלהתייחס בפירוט לטענה מופרכת זו. אם היה אמת בטענותיו של מר פשחור ביה"ד היה מעניק לו צו המונע את פיטוריו , משסירב לעשות כן הדבר מעיד על אי נכונות טענותיו".  

לסיום הם ציינו כי "רבים מעובדי המועצה ממלאים תפקידים משמעותיים במערך המילואים והמועצה שמחה על כך ומעודדת זאת ובוודאי אינה מעלה על דעתה לפגוע בשל כך בזכויותיהם של עובדיה".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, התייחס לפרשה והבטיח כי ישוחח עם ראש המועצה בנושא. לדבריו, "מערך המילואים נשען בעיקרו על המג"דים. הם מקריבים מזמנם האישי ומזמן משפחותיהם לטובת הגנה על מדינת ישראל. כפי שהם מגינים עלינו, חובתנו וזכותנו להגן עליהם. לא מפטרים מג"ד במילואים בשום מצב ומכל סיבה שלא תהיה".