עצומה בארה"ב: מסעדת השנה שמהללת מחבלת שרצחה ישראלים

מסעדה הוכתרה על ידי מגזין אוכל אמריקני כמסעדת השנה בארה"ב, חרף העובדה שמופיע בה ציור טרוריסטית שהורשעה ברצח. את מורגן ראום, בעלת חשבון אינסטגרם פופולרי בנושא אוכל, זה הצליח להרגיז, "מטריד שמכבדים מסעדה שחוגגת את הטרור נגד העם שלי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/04/18 15:21 טו באייר התשעח

עצומה בארה"ב: מסעדת השנה שמהללת מחבלת שרצחה ישראלים
הציור של המחבלת עודה שעורר את חמתה של מורגן, צילום: צילום מדף העצומה של מורגן ראום

מורגן ראום, יהודיה מניו יורק המפעילה חשבון אינסטגרם פופולרי בנושא אוכל, לא אהבה את הכתרתה של מסעדה אמריקנית על ידי מגזין מוכר כמסעדת השנה ופתחה על כך בעצומה. עם זאת, הסיבה שבחרה בצעד זה לא נבעה משיקולים קולינריים אלא מסיבה פוליטית וציונית.

מגזין האוכל Food & Wine, הנמכר ביותר ממיליון עותקים, קבע לאחרונה כי מסעדת Reem's היא המסעדה הטובה ביותר בארה"ב.

ראום (21), שאחר חשבון האינסטגרם שלה עוקבים יותר מ-70 אלף בני אדם, החליטה לצאת נגד החלטה זו מהסיבה שאת אחד הקירות של המקום מעטרת תמונתה של המחבלת רסמה עודה שהורשעה בעבר ברצח ישראלים.

"כפי שאחת מהתגובות על העצומה שלי ציינה", היא אמרה ל'כיפה', "עיתונות האוכל הצליחה כל כך רק בגלל הקהילה שהיא הצליחה לבנות ובגלל שאנשים יכולים לחגוג את העובדה שהאוכל מאחד אותם".

לדבריה, במיוחד כמי שחברה בארגון סטודנטים תומכי ישראל, "לייצג את ישראל ולעמוד נגד האנטישמיות הן מטרות חשובות מאוד עבורי כך שהיה מטריד מאוד לראות מגזין אוכל שמאחד אנשים מכבד מסעדה שחוגגת את הטרור נגד העם שלי ומפלגת אנשים".

עודה הורשעה בסוף שנות ה-60 במעורבות בפיגוע בירושלים שבו נרצחו 2 ישראלים ונפצעו 9. גזר דינה היה מאסר עולם אך היא שוחרר לאחר עשור, בשנת 1979, במסגרת עסקת שבויים. בשנה שעברה היא עלתה לכותרות מספר פעמים לאחר שבית משפט בארה"ב החליט לגרשה למדינה אחרת וכן בעקבות הזמנתה להשתתף בכנס של ארגון יהודי.

למרות הרקע הטרוריסטי שלה ולמרות שהיא ממשיכה להטיף נגד ישראל בחרו במסעדה, שציינה בעבר בגאווה כי ישראלים וערבים יכולים לאכול בה ביחד, לצייר את דיוקנה במקום בולט ליד הקופה.

חשבון האינסטגרם של ראום

חשבון האינסטגרם של ראוםצילום: צילום מסך

ראום הוסיפה כי לפני שבחרה בדרך העצומה, שבין היתר קוראת למגזין האוכל לנשל את המסעדה מהתואר שהעניקו לה, היו לה גם התחבטויות, "התלבטתי אם להיות פוליטית בעמוד האוכל שלי באינסטגרם כי אני לא רוצה לעורר מחלוקת ולאבד עוקבים. אבל הכרתי בכך שמאחר ויש לי יותר מ-70 אלף עוקבים יש לי קול משמעותי יחסית כשזה נוגע לאוכל, וזה יהיה הפסד אמתי אם לא אעשה משהו טוב עם זה.

"יותר מכך, אני לא חושבת שלעמוד נגד שנאה ואלימות כלפי יהודים יהיה שנוי במחלוקת מלכתחילה. אז החלטתי לעשות משהו, למרות ההשלכות, ולגנות את הביטול קל הדעת ש food and wine עשו לאנטישמיות וטרור והקידום שעשו למסעדה שבאופן בוטה תומכת באלימות נגד יהודים וישראלים".