עיריית ירושלים: 6 וחצי מיליון שקל לפיתוח הר המנוחות

במסגרת התקציב הבלתי רגיל לשנת 2018, שעבר בעיריית ירושלים ושמשמש בעיקר לפיתוח תשתיות, הוקצו גם 4 מיליון שקל לשיפוץ העירוב העירוני ומקווה בשכונת קריית משה. סך תקציב העירייה, יותר מ-8 מיליארד שקלים

חדשות כיפה דויד לבנה 21/12/17 20:33 ג בטבת התשעח

עיריית ירושלים: 6 וחצי מיליון שקל לפיתוח הר המנוחות
ההצבעה בוועדת הכספים של העירייה. חגית משה במרכז עם האצבע מונפת, צילום: ללא קרדיט

עיריית ירושלים העבירה הערב (ה') את התקציב הבלתי רגיל (תקב"ר) לשנת 2018, שעומד על סכום של יותר משלושה מיליארד שקלים.

יחד עם התקציב הרגיל שיאושר בהמשך, יגיע תקציב העיריה הכללי ליותר מ 8 מילארד ₪. כרגע, השלמה לא מבוטלת לתקציב העיריה צפוי להגיע ממשרד האוצר בסך של כמה מאות מילוני ₪, לכשיאושר.

נציין שהתקב"ר הינו תקציב שמשמש בעיקר לפיתוח תשתיות העיר. במסגרתו, הוקצו יותר משלושה מיליון שקלים עבור קידום תוכניות בנייה (תב"ע) לבתי כנסת, יותר משני מיליון שקלים עבור שיפוץ תשתית העירוב, קרוב לשישה וחצי מיליון שקל עבור פיתוח בית העלמין בהר המנוחות וקרוב לשני מיליון שקל עבור שיפוץ מקווה טהרה בשכונת קריית משה.

חגית משה

חגית משהצילום: שרון עזרן

כמו כן יושקעו ב-2018, כ 40 מלש"ח במתחם עיר דוד, בפרויקט להשלמת החשיפה של הדרך ההרודיאנית, בו שותפים גם כמה משרדים: משרד התיירות, משרד לענייני ירושלים ומשרד ראש הממשלה.

יו"ר ועדת הכספים העירונית וסגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, התייחסה להצבעה על התקציב, ואמרה: "בסיום יום דיונים מרתוני של כ 12 שעות, העברנו את התקציב הבלתי רגיל לשנת 2018. התקציב יביא להמשך פיתוחה ושגשוגה של העיר בתחומים רבים וביניהם: חינוך, תרבות, שיפור פני העיר ותפעול".

לדבריה, היא שמחה "לראות כי כלל חברי הנהלת העיר מרוצים מהתפקוד של מינהלי העירייה השונים. תושבי ירושלים צריכים להיות גאים בעובדי עיריית ירושלים שעושים עבודה מאומצת ואיכותית במהלך כל השנה".