ברוך מרזל על האלוף במיל' רובין ז"ל: "הציל אותי באופן אישי"

איש 'עוצמה יהודית' סיפר ל'כיפה' על התרשמותו מדורון רובין, שנפטר בסוף השבוע, מהתקופה שהיה מפקדו במלחמת לבנון הראשונה, "הוא גיבה אותי מספר פעמים. היה מפקד עם יושרה ולא בובה של המערכת". ומה אמר הקצין הבכיר למרזל כשזה עמוד מולו למשפט?

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/01/18 09:33 ה בשבט התשעח

ברוך מרזל על האלוף במיל' רובין ז"ל: "הציל אותי באופן אישי"
כימיה עם ברוך מרזל? האלוף במיל' רובין ז"ל, צילום: פלאש 90. משה שי

האלוף במיל' דורון רובין הלך ביום שישי האחרון לעולמו ובין שלל חבריו לנשק שהספידו אותו מאז, נזכר הבוקר (ראשון) גם פעיל הימין וההתיישבות, ברוך מרזל, בתקופה ששירת תחתיו.

"המח"ט שלי בלבנון מפקד מסוג אחר בעל אומץ ויושר שהציל אותי באופן אישי.....אלוף במילואים דורון רובין הלך לעולמו בגיל 74", כך הוא צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו.

בשיחה עם 'כיפה' הוא הרחיב מעט על שכתב, "מאחר והייתי בין שלבים של השירות הצבאי שלי, לא קראו לי למלחמת לבנון הראשונה. למרות זאת הגעתי בטרמפים לבסיס ושם אמרו לי שהגדוד שלנו, 135, כבר נכנס".

מרזל המשיך וסיפר כי עלה על מיכלית דלק ובעזרתה הגיע לאזור שבו לחמו חבריו לגדוד. שם פגש בפעם הראשונה במי שהיה מח"ט הצנחנים, והתמנה רק סמוך למלחמה למפקד חטיבת השריון 500, דורון רובין.

מרזל על המח"ט שלו שנפטר

מרזל על המח"ט שלו שנפטרצילום: צילום מסך מטוויטר

למרות פער גילאים של כ-15 שנה נוא ציין שהיה ביניהם חיבור מיידי, "לאחר שנפצעו כמה חיילים עליתי על אחד הטנקים וכבר בפעמים הראשונות שפגשתי אותו הייתה בינינו כימיה והתרשמתי מהאישיות שלו".

באחת ההתקלויות שהיו לאנשי הגדוד, כך הוא תיאר, "נפצעתי מזריקת רימון והצלחתי להרוג כמה לוחמי קומנדו סורי. היו שטענו שהייתי יכול לשבות אותם במקום להרוג והוא נתן לי גיבוי".

בסיפור אחר ציין מרזל כיצד הוא נשלח למשפט בפני המח"ט שהגיב בצורה מפתיעה, "אחרי המלחמה כשהיינו בקו, הייתה לי תקרית עם המג"ד שלי על זה שנכנסה צעירה גויה לבסיס שלנו. צעקתי על המג"ד והוא העמיד אותי למשפט אצל המח"ט. ציפיתי שהוא יגבה את מפקד הגדוד שלו, אבל רובין גיבה אותי, אמר שאני צודק וצעק על המג"ד על זה שאיפשר את המקרה ואף העמיד אותי על טענותי למשפט".

לימים, כשרובין ניסה לרוץ לראשות עיריית תל אביב, בשנת 1998, ניסה מרזל לעזור לו מאחורי הקלעים, "למרות שהוא היה מומעד מטעם הליכוד ניסיתי בלי פרסום לעזור לו ולגייס לו תומכים".

 לסיום, הוא ציין כי רובים היה מפקד מסוג אחר, "הייתה לו נאיביות כזאת של טהרה שגם פגעה בו קצת, אבל הוא היה מפקד עם יושרה ולא בובה של המערכת".