מפקד מחוז ירושלים הרחיק את החתן מהר הבית לחצי שנה

ניצב יורם הלוי שלח לתום ניסני, שערך עם בת זוגתו קידושין בהר הבית, מכתב בו הוא מבשר לו כי ההרחקה נחוצה, "לשם מניעת פגיעה חמורה בביטחון הנפש". ניסני: "לא האמנתי שיום אחד אהפוך לאויב המדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/07/17 09:16 יט בתמוז התשעז

מפקד מחוז ירושלים הרחיק את החתן מהר הבית לחצי שנה
בני הזוג שערכו קידושין בהר הבית, צילום: מיכאל מילר, סטודנטים למען הר הבית

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי הורה על הרחקת של תום ניסני, שערך עם בת זוגתו קידושין בהר הבית לפני כשבועיים. כך עלה ממכתב שנשלח אליו ופורסם אמש (רביעי) בדף הפייסבוק שלו.

במכתב ההרחקה כתב מפקד המחוז לניסני כי מתוקף סמכותו ובהיותו סבור "כי הדבר נחוץ לשם מניעת פגיעה חמורה בביטחון הנפש, או הרכוש, הריני מורה בזאת כי מר תום ניסני לא ייכנס, לא ישהה ולא יימצא בשטח הר הבית, אלא במידה שהדבר יותר לו בהחלטה מטעמי".

יש לציין כי לניסני, המשמש כיו"ר תנועת 'סטודנטים למען הר הבית', יש את הזכות להגיש השגות על ההחלטה בתוך שבועיים מיום קבלת המכתב.

ניסני עצמו כתב כי הקשר שלו עם הר הבית החל כבר לפני חמש שנים וכלל מאות עליות, בנוסף לכך הוא ציין כי כבר לפני עשרות שנים אשה חילונית בשם רחל ינאית, שלימים התחתנה אם הנשיא יצחק בן צבי, פקדה את המקום בהתרגשות.

"לא האמנתי", הוא כתב, "שיום אחד אהפוך לאויב המדינה. שיום אחד אגלה שיש לי תיק עבה בשב"כ, במחלקה היהודית, במשטרת-ישראל, במשרד לביטחון פנים".

בנוגע להרחקתו מההר הוא ציין כי בכוונתו, "לפנות לממ"ז ירושלים לאור היעדר ההנמקות למניעת גישתי ולבקש ממנו שיחה אישית, בה אגיד את כל האמת, בשמי ובשם רחל-ינאית ובשם עם ישראל, מאז ועד היום. וכן, כמו שכבר הבטחתי, אגיע לשם עם מגילת העצמאות, אותה כזכור לא אני כתבתי והמצאתי. גם אם ימנעו ממני בפועל לעלות להר הבית, הרעיון, האמת, והצדק ימשיכו להיות שם ובכל מקום".

ניסני, שהוא גם ראש אגף פעילים בתנועת אם תרצו, הדגיש שהוא וארסותו אינם מצטערים על מעשה הקידושין, "אנחנו גאים ושמחים על מה שעשינו, ויודעים שעוד זוגות בדרך. לאט-לאט, גם התקופה ההזויה הזו תחלוף ותיגמר, וגם ליהודים עוד יהיה חופש וחירות, אפילו בהר הבית".