"מחשש שירגיזו": בכפר עציון ביטלו דיון של יועז הנדל

דיון בנושא טוהר המידות בוטל מחשש שהדבר לא ימצא חן בעיני ראש הממשלה ויפגע בתוכניות בנייה שאושרו, כך לטענת ראש המכון לאסטרטגיה ציונית וראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר. "מי שמפחד מדיונים עם דעות שונות איבד את הדרך", כתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/18 09:19 יז בטבת התשעח

"מחשש שירגיזו": בכפר עציון ביטלו דיון של יועז הנדל
יועז הנדל, צילום: יחצ

ראש המכון לאסטרטגיה ציונית וראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר במשרד רה"מ, ד"ר יועז הנדל, נאלץ לבטל דיון שביקש לקיים בכפר עציון בנושא טוהר המידות. הסיבה לדבריו: התושבים חששו שתישמע בדיון ביקורת כלפי ראש הממשלה, מה שעלול להביא לפגיעה בתוכניות בנייה שאושרו שם רק השבוע.

האירוע, שכותרתו "והיה מחניך קדוש", היה אמור להתקיים במוצאי שבת, בהשתתפות הנדל עצמו, הרב יעקב מדן הרבנית מלכה פיוטרקובסקי והרב ברוך אפרתי, ובהנחיית משה קינלי טור פז. מטרת הדיון הייתה לעסוק בטוהר המידות "ללא פילטרים וללא איתרוגים", ולכרזת הפרסום צורפה תמונה של ההפגנות נגד השחיתות.

יועז הנדל

יועז הנדלצילום: צילום מסך

בציוץ שפרסם הבוקר בטוויטר כתב הנדל: "אני מתבאס לכתוב את זה אבל בכפר עציון ביטלו את הדיון בנושא טוהר מידות מחשש שהם ירגיזו. אתמול הם קיימו ישיבה מיוחדת והחליטו לבטל. ראש הממשלה אישר תב"ע והם לא רוצים לפגוע בזה. זה בעיקר עצוב לי. מי שמפחד מדיונים עם דעות שונות, ולא משנה הסיבה, איבד את הדרך. אנחנו מחפשים מקום אחר".

בשבועות האחרונים עלה הנדל לכותרות לאחר שארגן הפגנה "בעד שלטון החוק", מה שגרר ביקורת כלפיו משמאל ומימין.