"המחנה הלאומי חייב להרים קול מוסרי": מצטרף חדש למחאה נגד השחיתות

יועז הנדל, ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר ומי שעבד בצמוד לראש הממשלה, כתב בפייסבוק כי אסור שהמלחמה בשחיתות תהיה נחלת השמאל בלבד. הוא הסביר גם מדוע יפגין דווקא בירושלים ולא בת"א

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/17 17:53 ל בכסלו התשעח

"המחנה הלאומי חייב להרים קול מוסרי": מצטרף חדש למחאה נגד השחיתות
יועז הנדל, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

ראש המכון לאסטרטגיה ציונית וראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר במשרד רה"מ, ד"ר יועז הנדל, מצטרף גם הוא באופן גלוי להפגנות נגד השחיתות. בפוסט שפרסם היום (ב') בפייסבוק כתב מי שעבד בצמוד לראש הממשלה נתניהו כי "אלה לא ימים כתיקונם, המחנה הלאומי חייב עכשיו להרים קול מוסרי".

הנדל ציין כי הוא מתכוון להפגין דווקא בירושלים, והסביר מדוע לא ישתתף בהפגנות בתל אביב. "במוצאי שבת הקרובה אני הולך להפגין. לא בתל אביב אלא בירושלים. לא 'נגד' אלא 'בעד', בעד שלטון החוק, בעד האיזונים והבלמים במדינת ישראל. בעד המאבק בשחיתות באשר היא", פתח את הפוסט.

"אני מודה שההפגנות ברוטשילד דחקו אותי לפינה. קל היה לי להתנגד למסרים מהפגנות פתח תקווה. אני סומך על היועץ המשפטי והמערכת שלו שתעשה את עבודתה על פי הראיות ולא משנה מה התוצאות. המתקפה עליו הייתה אנרכיסטית, קונספירטיבית. סמכתי גם על המפכ״ל מהיום הראשון שמונה על ידי נתניהו וארדן. כתבתי בעדו כשתקפו אותו משמאל ואני סומך עליו גם עכשיו כשהקונספירציות מגיעות מימין.

"הרב יובל שרלו והשתתפותו בהפגנה לפני יומיים הביאו אותי לחשוב מה אני עושה. זה כנראה כוחו של רב אחד. יש לי בעיה נפשית עם הפגנות רוטשילד. אלה לא השלטים נגד הכיבוש או השלט בעד ה-BDS אני יודע שאי אפשר להכתים עשרות אלפי בני אדם בשל כמה קיצוניים. זה עוול בדיוק כפי שהיה עוול להכתים את הימין כולו בשל פרובוקציות השוליים בהפגנות.

"אלה גם לא הקריאות הקשות בעיניי לכלוא ראש ממשלה או האמירה ההזויה מפי אלדד יניב שנתניהו ילך למלחמה כדי להתחמק מהחקירות ותוצאותיהן. זו האווירה הכללית שמונעת ממני להיות שם. המפגינים ברוטשילד טוענים שהם נגד השחיתות. גם אני, אלא שהאווירה היא שלהם. גם וגם".

הנדל הסביר: "הפגנה פוליטית נגד נתניהו והליכוד וגם נגד השחיתות. נגד הסיאוב וגם נגד הכיבוש. לא בטוח מה קודם למה אבל אין סיכוי שאדם כמוני ימצא עצמו תחת שלטים של שלום עכשיו או הכיבוש משחית. כך הגעתי לדרך ללא מוצא: מקומי לא שם אבל מקומי חייב להיות איפשהו. מקום שבו הימין מדבר נגד שחיתות. מקום שבו אפשר להיות בעד ההתיישבות ובעד מוסדות המדינה. מקום שבו מבינים שכל חשד לשחיתות צריך להיחקר גם אם זה קרוב אלי.

"לכן הפגנה שלי במוצאי שבת תהיה בעד מדינת ישראל וגם בעד ההתיישבות בה, בעד צה״ל ומפקדיו הבכירים, בעד המשטרה, צוותי החקירות והמפכ״ל, בעד הפרקליטות ומערכת המשפט. בעד דוגמא אישית ומגבלות הכוח. בעד הצנע לכת ובעד האמונה בכך שמנהיגות של עם ישראל צריכה להיות מודל לחיקוי בכנסת או בממשלה. ולא אנחנו לא מקבלים מה שראוי שנקבל. הפגנה בעד הממלכתיות שבלעדיה אין מדינה.

"בימים כתיקונם יש לי ביקורת לכולם: האקטיבציה השיפוטית, ההחלטה על נתיב האבות, אוזלת היד המשטרתית בטיפול בפשיעה חקלאית והסחבת בבתי המשפט. אלה לא ימים כתיקונם, הביקורת תימשך אבל היא לא קשורה לצורך הקיומי בתיקון. המחנה הלאומי חייב עכשיו להרים קול מוסרי, המלחמה בשחיתות אסור שתהיה נחלתם של אנשי 'האופוזציה' מתנגדי 'הכיבוש' או המייחלים לשלטון השמאל. זו טעות ערכית ולא רק בגלל שיקולי התועלת וזליגת המנדטים אלא בראש ובראשונה מפני שנדרש מאתנו להסתכל במראה".

הנדל ציין לקראת סוף הפוסט כי הוא מקווה שלא לעמוד לבד בכיכר ציון. "כבר עכשיו ישראל הראל שהקים את המכון לאסטרטגיה ציונית הסכים להיות שותף. אני מקווה שיבואו אנשי התיישבות שניקיון כפיים חשוב להם, שיבואו בני מכינות שעדיין מאמינים באידאות של עם ישראל, שיבואו הבית״רים של הוד והדר, רבנים שתורתם תורת חיים וספר דברים על מגבלות הכוח השלטוני וספר המוסר בידיהם. לא רק פוליטיקה שבטית. אנשי ימין, מסורתיים וחרדים.

"הלוואי שיבואו גם השרים וראש הממשלה. אין סיבה שלא אם 'אין כלום' לתמוך במערכות החוק במדינה שלנו, זה תפקיד העומדים בראשה, לא תפקידי".

לסיום כתב הנדל: "תשכחו מהקונספירציות והאינטרסים - את הערכים האלה לא קיבלתי בתקשורת אלא באלקנה בבית הוריי, בבני עקיבא ובשירות הצבאי. לא טוב? תחליפו את הדיסקט לדור הצעיר, שלי כבר צרוב. אם יבואו אלה שאני קורא להם אשמח ואם לא יבואו אעמוד שם לבד עם שלט ואדע שעשיתי את הדבר הנכון".