טפטוף שיהפוך לגשם? הירי על עוטף עזה נמשך

בתוך שעה וחצי ירו מחבלים מעזה 2 רקטות על שטחי המועצה האזורית אשכול. 2 הנפילות היו בשטחים פתוחים ולא דווח על נפגעים ועל נזק לרכוש. רקטה נוספת ששוגרה נחתה השטחי הרצועה

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/18 16:43 טז בטבת התשעח

טפטוף שיהפוך לגשם? הירי על עוטף עזה נמשך
שיגור מעזה. תמונת ארכיון, צילום: פלאש 90. יוסי אלוני

שתי רקטות קאסם נורו היום (רביעי) מכיוון עזה לשטחי המועצה האזורית אשכול שבנגב. לא דווח על נפגעים ולא על נזק לרכוש.

בשני המקרים, שביניהם הבדילה כשעה וחצי, לא הופעלה אזעקת צבע אדום ובצה"ל כי הם אכן זיהו שיגורי מחבלים מרצועת עזה. יש לציין כי שיגור שלישי במספר כשל והרקטה שנורתה נחתה בשטח הפלסטיני.

הירי של חמאס על יישובי עוטף עזה נמשך כבר ימים רבים, מאז הכרזתו של ממשל טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. עם זאת, בצה"ל לא רואים כרגע צורך להחריף את התגובה וכך גם השתקף מדבריו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

"ההצהרות הקוראות להפעיל הרבה יותר כוח בשלב הזה כלפי הרצועה אינן אחראיות", הוא אמר אתמול בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק ז"ל במרכז הבינתחומי בהרצליה והסביר כי "הרתעה לא נבחנת או נמדדת ביום אחד ולא על פי העיתונים היומיים".

לטענתו, "הדחיפה שאני שומע וההצהרות החיצוניות, שבעיניי לא אחראיות, להגיב מיד עם מקסימום כוח לרקטות שפוגעות, אני חושב שזה לא הדבר הנכון לעשותו כרגע". בהמשך הוא הבהיר כי הצבא מפעיל "מספר מאמצים גדולים כדי לעצור את הירי. לא מכיר פעם אחת שצה"ל לא תקף מטרת טרור".