מי יעלה בהר ה'? וגם מי לא

חברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם-רפאלי, הם ככל הנראה היחידים מבין חברי המליאה שמתכוונים לנצל את הפיילוט ולעלות להר הבית. ח"כ סמוטריץ' לעומתם אומר כי הוא אינו "מוכן לעלות להר הבית כגנב במחתרת באופן המבזה והבלתי חוקי שנכפה על חברי הכנסת". גם חברי הרשימה המשותפת הצהירו שלא יעלו

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/17 08:37 ז באלול התשעז

מי יעלה בהר ה'? וגם מי לא
לא מתכוון לעלות להרכמו חברתו לסיעה. סמוטריץ ומועלם, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

פיילוט עליית חברי הכנסת מתוכנן להתקיים היום (שלישי), אך מי שבמפתיע הצהיר שלא יקח בו חלק הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי.

"אינני מוכן לעלות להר הבית כגנב במחתרת באופן המבזה והבלתי חוקי שנכפה על חברי הכנסת", הסביר סמוטריץ' את החלטתו והוסיף כי "הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי ועל מדינת ישראל לממש את ריבונותה בו".

לדבריו, "התנאים וההגבלות של אסור ומותר שהוטלו על חברי הכנסת כפי שהם באים לידי ביטוי במכתב המשפיל של קצין הכנסת הם לא חוקיים, לא דמוקרטיים ולא מתקבלים על הדעת. ה"פיילוט" ההזוי, כפרצה הקוראת לגנב וכמעט מתחננת בפני הפורעים להתפרע זהו שפל חדש שלא מתקבל על הדעת".

כזכור, במכתב ששיגר קצין הכנסת לחברי המליאה הוא הסביר כי הפיילוט אמור היה לצאת אל הפועל כבר לפני מספר שבועות, אך פיגוע הירי שגבה את חייהם של שני שוטרים ישראלים הוביל לדחיית העניין. בנוסף צויינו במכתב שורת ההגבלות שהוטלו על העלוים, ביניהם איסור העליה לשרים, האיסור להתראיין במקום וכן ההפרדה בין מועדי עליית חברי הכנסת היהודים והערבים.

נכון להבוקר חברי הכנסת היחידים שהודיעו על כוונתם לנצל את ההזדמנות ולעלות להר הבית, הם יהודה גליק מהליכוד ושולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי. ח"כ סמוטריץ' כאמור מסרב לעשות זאת והוסיף כי הוא יעלה "בע"ה להר כאשר יתאפשר לשרים ולחברי הכנסת לעלות בחופשיות ובקומה זקופה למימוש ריבונותה של מדינת ישראל בהר. אני קורא לראש הממשלה לאפשר זאת לאלתר".

בנוסף לחבר הבית היהודי גם חברי הכנסת הערבים לא מתכוונים לעלות להר הבית במסגרת הפיילוט. באתר 'וואלה' פורסם כי חלקם הצהירו שהם לא יעלו לפי החלטתו של ראש הממשלה , אלא בזמן שהם רוצים. ח"כ טלב אבו ערער אמר כי הוא ייכנס "לתפילה במסגד אל-אקצא מתי שאני רוצה, ולא בזמן שיקבע לי נתניהו". ח"כ יוסף ג'בארין הוסיף כי "ירושלים המזרחית היא שטח כבוש ואיננו מכירים בריבונות הישראלית על שטח זה ועל המסגד". בשל כך, הוא אמר, "איננו פועלים לפי ההוראות של ראש הממשלה ולפי התכתיבים שלו. נבחר את הזמן המתאים לביקור במסגד".