הרב זייני לארגון 'בית הלל': כבר עשרות שנים שאני וקהילתי מתפללים בנוסח מעודכן לתשעה באב
הרב זייני מסכים עם המסמך שקובע כי יש לעדכן את מעמדה של ירושלים בקינות תשעה באב. עם זאת הוא תוהה מה החידוש בפרסום של הארגון, שכן לדבריו הוא מנהיג זאת בקהילתו כבר קרוב לארבע עשורים

הקדים את בית הלל?צילום: באדיבות המצולם
חברי הארגון 'בית הלל' מתעוררים ו'מגלים אמריקה'. מתברר שהם גילו זה עתה שיש לשנות את נוסח התפילה של 'נחם' בתשעה באב ועוד.
אכן, כל מי שמבין את קדושת התפילה, את אותו מעמד מיוחד שבו אנו משוחחים ממש עם הקב"ה, ונפשנו עולה ומנסה להתחבר עם הנעלה, עם הנשגב, עם כל אידיאל בר השגה לכל אחד ואחד מאתנו, חייב להיות תוכן תפילתנו זו נקי מכל רבב. ובודאי שנוסח הנאמר עוד יותר חייב לשקף את המציאות האמיתית, ובפרט שעלינו להיזהר לא לכפור בטובה שהקב"ה עשה ועושה לנו כל העת.
לאור זאת, איך יוכל איש ירא ה' לומר 'ירושלים החריבה' כאשר מרן בית יוסף מפורש בסוף הלכות תשעה באב (או"ח ססי' תקס"א) קבע שעיר בישראל נקראת 'חריבה' רק כאשר היא תחת שלטון נכרי, אבל אם היא תחת שלטון יהודי היא נקראת בנויה, אף אם רוב תושביה נכרים! וירושלים כוללת כבר מאות אלפי יהודים, והיא תחת שלטון יהודי!
נכון שירושלים אינה בנויה לגמרי, חסר עדיין בה את מרכז הקודש, ואפילו יהודי המנסה להתפלל (דוקא) על הר הבית נעצר על משטרה שקוראים לה 'משטרת ישראל' (היא בודאי משטרת מדינתנו, אבל איך ניתן עוד לכנותה בשם זה בהקשר שלנו, כשהיא פושעת בצורה מחפירה זו בהר קודשנו?!). זוהי חרפה לדורות ש'ספר הלבן' חל על הר קודשנו תחת שלטון ישראל! זהו סימן למנטליות של בני ה'גיטו' ו'המלאח', שנשמתם רצוצה עוד תחת שלטון העמים ועיניהם טחו מלראות גאולת ישראל, גאולת ה' המבצבצת ועולה קמעא קמעא!
אבל עתה לעניין של תפילות תשעה באב, ובעיקר 'נחם'. כפי שהם מציינים, כבר הרה"ג ש. גורן זצ"ל והרה"ג חיים דוד הלוי זצ"ל דברו ופעלו בכיוון שינוי בתפילה, שינוי המשקף את האמת. אבל דברי שני גאונים אלו, הם מלפני כמה עשרות בשנים כבר, אז מה קרה ש'בית הלל' מעורר רק עכשיו?! ועוד: מחוץ לחזרה ללא כל ביסוס הלכתי, הם קובעים זאת?
מבחינתי שאלה עוד יותר גדולה מתעוררת: הלא זה בדיוק 37 שנה שאני הנהגתי שינוי ב'נחם' (בטכניון לפני אלפי מתפללים) ואני עובר אישית לפני התיבה ואומר 'שהייתה חריבה', אבל רק לאחר שקיימתי בירור הלכתי יסודי! והדברים מודפסים כבר בספרי 'ארץ חמדתנו' שהמהדורה הראשונה שלו יצאה לאור כבר לפני 23 שנה!
משום מה אנשי ארגון זה התעלמו כליל מהעובדה שהרה"ג ע. יוסף זצ"ל כתב פסק הדוחה על הסף דברי הרב גורן והרב הלוי, ועד כמה שידוע לי אנשי 'בית הלל' לא טרחו להפריך דברי הרה"ג ע. יוסף, כאשר אני אישית כתבתי פסק המפריך טענותיו של הרה"ג ע. יוסף מן היסוד. ומאמר שלם בנידון מככב באתר ישיבתנו כבר שנים רבות, והיה נושא לדיון צבורי כבר לפני שנים ב'ערוץ 7'! ואיך נעלם מאנשים אלה המתיימרים להיות עירניים לכל המתרחש בחברה את כל זה?! האם בגלל שהם יודעים שאני מסתייג מגישתם בהרבה תחומים, ואז דבריי נופלים קרבן לאיזו שהיא סקוטומיזציה?!
בתפילה לנחמה שלמה בבניין בית הבחירה.
הכותב הוא ראש ישיבת 'אור וישועה' חיפה
1. מה פרוש «אנו משוחחים ממש עם הקב"ה»... (עומר חיון)
הרי התפילה היא מצוה ונקראת "עבודה שבלב" ולא שיחת רעים בעלמא... ואם כן איפה הדיאלוג ועל איזה נושאים ? או שמא צריך להבין מדברי הרב זייני, שהתפילה היא מעין מעמד, שבו אני אמור למסור לקב"ה דין וחשבון על מצבי הכללי, האמוני, הרפואי, הפיננסי וכיב"ז ?
2. כל המשנה ידו על התחתונה (יהודי)
3. אין להעיז לשנות פסק מרן נקודה,יש ללכת לפי פוסק הדור (רוני)
מה שגדול הדור יודע וידע אף אחד לא ידע לעולם.
לכן שיש פסיקה של מרן זצ"ל עובדיה יוסף אין לגעת, אלו דברי אלוקים חיים ואין לאף אחד רשות לתקן או לחלוק, אלא אם יצאה בת קול ואישרה זאת.
זה כמו לתקן ביהור חז"ל, למי יש זכות??
תודה רבה
4. כל הכבוד לרב זייני (דודי)
דברים נכוחים וחשובים!!
5. הרב זייני צודק! (משה)
אי אפשר לשנות בלי אסמכתא הלכתית
6. בקיצור - יישר כח לרבני צוהר (יוסי)
זה כל המאמר
רק הייתם צריכים להזכיר את פסיקתי
7. האם רק בנחם? ומה עם נוסח תפילות המוספים השונים (אברהם כהן)
ישנו סידור תפילה של הרב בר חיים מירושלים שבו הוא עשה מספר שינויים מתבקשים כולל קדיש בעברית בת ימינו , ונוסח מתוקן לברכה אמצעית של תפילות מוסף [ - הנוסח המקובל מתאים לעם היושב בגלות ולא בארץ ישראל.
וגם צודק יוסי מהערה 6
8. ל-3 (מישהו)
זו טענה שנטענה כלפי הרב עובדיה עצמו בזמנו. בדוק בעצמך אם הוא שעה לה.