גדעון סער במסר לראש הממשלה על הבניה בבית אל: "התחייבויות צריך לקיים"

השר לשעבר שהודיע על שובו למערכת הפוליטית, ביקר במאהל המחאה של מועצת בית אל ואמר כי "הדבר החשוב בממד הציבורי הוא לקרוא לממשלה לקיים את התחייבותה כמו בכל תחומי החיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/06/17 16:45 כח בסיון התשעז

גדעון סער במסר לראש הממשלה על הבניה בבית אל: "התחייבויות צריך לקיים"
גדעון סער במאהל המחאה של מועצת בית אל, צילום: צילום מסך

השר לשעבר גדעון סער ביקר היום (חמישי) במאהל המחאה של מועצת בית אל בירושלים והביע את תמיכתו במאבקם על בניית יחידות הדיור ביישוב.

סער, כיהן בזמן 'משבר האולפנה' כחבר ממשלה, חבר קבינט וחבר ועדת שרים לענייני התיישבות, תקף את הקפאת הבנייה במועצה ואמר שעל ראש הממשלה לעמוד בהתחייבותו, "הדבר החשוב בממד הציבורי הוא לקרוא לממשלה לקיים את התחייבותה כמו בכל תחומי החיים. היה משבר לא פשוט, הייתה התמודדות לא פשוטה. בסוף הייתה התחייבות ואותה צריך לקיים".

השר לשעבר שהודיע לאחרונה על שובו למערכת הפוליטית, הוסיף כי "לגופו של עניין ניתנה התחייבות, ההתחייבות הייתה ברורה- לבניית 300 יחידות דיור בבית אל והתחייבויות צריך לקיים, הממשלה חייבת לקיים. זו התחייבות שחזרו עליה לפני שנתיים".

בהמשך הוא התייחס לכך שזה כמה שנים שלא הייתה בניה בבית אל, "יישוב שלא הייתה בו בניה כל כך הרבה שנים הצרכים הטבעיים מחייבים את קיום ההתחייבות. אני מקווה שזה יבוצע במהרה. הסיבה שהגעתי היא כדי להביע את התמיכה שלי בקריאה של ראש המועצה שי אלון: לקיים את ההתחייבות ולבנות בבית אל".

לסיום הוא אמר כי "הדבר החשוב בממד הציבורי הוא לקרוא לממשלה לקיים את התחייבותה כמו בכל תחומי החיים, היה משבר לא פשוט, הייתה התמודדות לא פשוטה, אני זוכר שבילינו לילות במשרד ראש הממשלה ובסוף הייתה התחייבות ואותה צריך לקיים".

ראש המועצה שי אלון הודה לשר לשעבר על דבריו וציין כי הוא "תרם שנים רבות ליישוב בית אל, בכל התפקידים בהם שימש. לכן התמיכה שלו חשובה לי מאוד. אני מודה לו על ההזדהות איתנו".

סער בביקור בבית ספר בעפרה

סער בביקור בבית ספר בעפרה  צילום: דוברות מטה בנימין

מוקדם יותר התארח סער במועצה האזורית מטה בנימין וסייר בביה"ס למחוננים בעפרה, שם קיבל הסברים מפי הילדים, שחקרו ופתחו מערכות בתחום חקר המח.

לאחר מכן הוא המשיך לביקור במדרשת עפרה, שם פגש את עקורי עמונה, התארח בחדרי המשפחות ושמע מהן על הגעגועים ליישובם שנהרס ועל הקושי הגדול לחיות בחוסר בית.

בסיום הסיור הוא אמר כי "הגיע הזמן לשנות את דפוסי החשיבה והעבודה. בתחילת הדרך חיו כאן רבבות אפשר היה לתת מענה טקטי נקודתי היום כשחיים ביו"ש מאות אלפים חייבים להתחיל לתת מענה אסטרטגי ובמקביל חייבים לשפר את התשתיות הבסיסיות ביו"ש כמו כבישים מים וחשמל".

סער בביקור בבנימין

סער בביקור בבנימין  צילום: דוברות מטה בנימין