הנשק החדש נחשף: "בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר"

ראש הממשלה בנט נאם בכנס השנתי של ה-INSS, וחשף כי צה"ל יתחיל להתנסות ביירוט טילים ורקטות באמצעות מערכת חדשנית: "נקיף את ישראל בחומת לייזר שתיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו" | על איראן: "המערכה להחלשתה החלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/02/22 19:55 ל בשבט התשפב

הנשק החדש נחשף: "בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר"
בנט, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא הערב (ג'), דברים בכנס הבינלאומי השנתי ה-15 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב. בנט הודיע: "בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר". על איראן אמר בנט: "אנחנו עוקבים אחרי שיחות הגרעין בווינה, ומקווים שהן יגמרו בלי הסכם"

בפתח דבריו אמר בנט: "מי שיצא לו לנווט בלילה קר בשטח מלא סכנות, יודע שאינטואיציה יכולה להיות דבר מתעתע. מי שסומך רק על מזל ותחושת הבטן - ברוב המקרים לא יגיע רחוק. צריך יעד, צריך מצפן, שיאותת לך איפה אתה עומד ביחס ליעד".

"כשהקמנו את הממשלה לפני קצת יותר משבעה חודשים, התחושה שצריך להציל את הדימום ולהציל את ישראל מעצמה היא זאת שהנחתה אותנו. מאז עשינו כמה צעדים לייצב את הספינה, העברנו תקציב, ניערנו את האבק במשרדי הממשלה לאחר שיתוק והזמנה של מספק שנים, ביחסי החוץ חיממנו יחסים שהתקררו במיוחד עם ארצות הברית ופתחנו דף חדש בין ישראל לעולם".

בנט הוסיף: "בביטחון השוטף, הרגענו לעת עתה את המצב בדרום ואנחנו פועלים כל הזמן לבלום התדרדרות גם ביו"ש. בתוך ישראל עצרנו את המערבולת הפוליטית. אנחנו יותר עוסקים באזרחים ופחות במנהיג, אפילו מהדורות החדשות התקצרו וזו בשורה גדולה. ייצבנו את הספינה".

"המערכה להחלשת איראן החלה"

ראש הממשלה התייחס כמובן, גם לאיום האיראני: "את תפיסתי לגבי איראן כ'ראש התמנון', הצגתי כאן לפני ארבע שנים. מאז, גם בהיותי שר ביטחון ועכשיו כראש ממשלה, התפיסה הזאת השתכללה, הותאמה לנסיבות והיא הופכת למציאות. המערכה להחלשת איראן החלה", הכריז.

"אנחנו עוקבים אחרי שיחות הגרעין בווינה, ומקווים שהן יגמרו בלי הסכם. אבל גם עם הסכם, ההערכה שלנו היא שהאיראנים - ימשיכו להיות איראנים. אנחנו רואים את זה כבר עכשיו: בזמן שאנשי משרד החוץ האיראני יושבים בווינה עם המעצמות, משמרות המהפכה מתנהגים כמו הבריון השכונתי ותוקפים באמירויות ובמקומות אחרים. זו ההגדרה של משא ומתן תחת אש".

על הסכם עתידי, אמר בנט: "אם ייחתם הסכם, ויחודש זרם הדולרים, סביר שהאגרסיביות שלהם רק תלך ותתעצם. אנחנו בישראל מוכנים. נמשיך לעמוד מולם בכל דרך. שום הסכם לא יקשור את ידנו מלפעול למען הגנתנו. האסטרטגיה הישראלית עומדת בעינה במקרה של הסכם, שבכל מקרה קונה זמן קצר מאוד, או במקרה שאין הסכם. בשני המקרים המערכה שלנו נמשכת".

 ירי מרצועת עזה. ארכיון

ירי מרצועת עזה. ארכיון | צילום: פלאש 90

בנט עבר והתייחס לאיומים הקרובים יותר לישראל. "מדינת ישראל צריכה כלכלה חזקה מאוד. מדינה עשירה ומשגשגת יכולה להקדיש חלק ניכר מהכנסותיה לבניין כוח והתעצמות. לא לבירוקרטיה צבאית, אלא לבניית יכולות שפותחות פער עצום בין ישראל לבין השאר. ככל שנהיה חזקים יותר - נרתיע יותר. כך יקטן הסיכוי שנצטרך לעשות שימוש בעוצמה שלנו.

"לשם כך עלינו לנצל את היכולת הטכנולוגית העדיפה שלנו ולנהל בחכמה את המשאבים. היום, למשל, יושב לו אחמד בחאן יונס, מעמיס על המשגר רקטה בייצור עצמי שעלותה כמה מאות דולרים, ומשגר אותה לעבר ישראל. המיירט של כיפת ברזל, לעומת זאת, עולה כמה עשרות אלפי דולרים. זאת משוואה לא הגיונית, שמאפשרת לאחמד לשגר עוד ועוד קסאמים, ולנו להקיז מיליונים רבים על כל 'מכת ברק' כזאת ומיליארדים בזמן מערכה. אנחנו החלטנו לשבור את המשוואה הזאת, והיא תשבר, תוך כמה שנים בלבד".

"נשתמש במה שיש לנו לתת לעולם כדי לצבור תמיכה"

בנט חשף את הנשק החדש של צבא הגנה לישראל. "כבר בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר. בהתחלה באופן ניסיוני ולאחר זמן באופן מבצעי. בתחילה בדרום ואז במקומות אחרים. זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטב"מים ואיומים אחרים ולמעשה תיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו".

ראש הממשלה הסביר את חשיבות הנשק החדש: "המשוואה תתהפך - הם ישקיעו הרבה ואנחנו מעט. אם אפשר ליירט טיל או רקטה בפולס חשמל שעולה כמה דולרים, אנחנו בעצם מאיינים את טבעת האש שהקימה איראן על הגבולות שלנו".

"הדור החדש הזה של הגנה אווירית ישראלית יוכל גם לשמש את ידידותינו במרחב, שגם הן חשופות לאיומים קשים מאיראן ושלוחיה. זו עוד דרך שבה נייצר נכסיות, כלומר נשתמש במה שיש לנו לתת לעולם כדי לצבור תמיכה, לייצר בריתות ולהתחזק. אנחנו עושים זאת בהרבה תחומים, מסייבר, דרך טכנולוגיות המסייעות במאבק בהתחממות כדור הארץ ועד מעקב אחרי וריאנטים חדשים של הקורונה".