"המינויים - מחטף": השרים פנו לנתניהו וקראו לבטל את המינויים בצה"ל

לאחר שורת המינויים החדשים בצה"ל והביקורת על הרמטכ"ל, שרים מהקואליצייה פנו לראש הממשלה בדרישה לעצור את סבב המינויים. "מינויים כאלו בעת הזאת הן מחטף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/24 20:57 כו בניסן התשפד

"המינויים - מחטף": השרים פנו לנתניהו וקראו לבטל את המינויים בצה"ל
תא"ל שלומי בינדר, ראש אמ"ן החדש, צילום: מאת דובר צה"ל, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=85459542

לאחר שורת המינויים החדשים בצה"ל והביקורת על הרמטכ"ל ושר הביטחון שאישר אותה, שר האוצר סמוטריץ', השרים קרעי, בן גביר וסטרוק פנו לראש הממשלה בדרישה לעצור את סבב המינויים. "מינויים כאלו בעת הזאת הן מחטף".

מכתב השרים

מכתב השרים צילום: ללא

מכתב השרים: "הכשלים חורגים מתפקוד נקודתי"

"מלבד העניין המשפטי", נכתב בפניית השרים, "ישנו גם המסר הציבורי הגלום במהלך: טבח שמיני עצרת והמלחמה הנמשכת מאז מגלמים בתוכם כשלים שחורגים מתפקוד נקודתי של קצין כזה או אחר, ומבטאים גם כשלים מערכתיים הנובעים מתפיסות שגויות".

כזכור, ביום חמישי האחרון דובר צה"ל פרסם את שורת המינויים החדשה במטכ"ל: בתום תהליך ממושך, סיכמו שר הביטחון, יואב גלנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, על קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת "חרבות ברזל", לתפקידים בפורום המטה הכללי. שר הביטחון אישר את המלצת ראש המטה הכללי למינויים הבאים:

לתפקיד מפקד פיקוד המרכז מונה הסרוג תת-אלוף אבי בלוט, שיחליף את האלוף יהודה פוקס שהתפטר עם ראש אמ"ן היוצא חליוה. בדצמבר בלוט עלה מתפקידו כמפקד אוגדת איו"ש, ויהיה האלוף הראשון שלמד במכינת עלי. מי שייכנס לתפקיד של אהרן חליוה כראש אגף המודיעין הוא תת-אלוף שלומי בינדר. מינויו עורר מחלוקות בקרב הציבור, מכיוון שטרם נקבע מה היה חלקו במחדל השבעה באוקטובר.