דיווח: חיל האוויר תוקף ברצועת עזה בעקבות השרפות בעוטף

אחרי כמעט שקט של חודש בעוטף עזה חזרו היום לסבול מטרור. בלוני תבערה נשלחו מעזה לעבר ישראל והציתו מספר שרפות. בתגובה מרחב הדיג צומצם ובעזה מדווחים על תקיפות של חיל האוויר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/21 18:28 טז באב התשפא

דיווח: חיל האוויר תוקף ברצועת עזה בעקבות השרפות בעוטף
תקיפת צה"ל ברצועת עזה. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הטרור חזר לעוטף עזה, אחרי כמעט חודש של שקט בלוני תבערה שוגרו היום (א') לעבר ישובי עוטף עזה וגרמו למספר שרפות. גורמי מקצוע אשרו לאחר בדיקה כי מדובר בבלוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה. צוותי כבאות השתלטו על האש ובעזה מדווחים כי מטוסי חיל האוויר תוקפים יעדים ברצועה.

בשעתיים האחרונות פעלו צוותי כבאות והצלה יחד עם צוותים של קק"ל, רט"ג וכוח רבש״צים ב-3 מוקדי שריפת קוצים בתא שטח מצומצם בתחום מועצה אזורית אשכול. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפה נגרמה מהפרחת בלוני תבערה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מודיע הערב כי בתום שורת הערכות מצב באוגדת עזה, הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-12 ל-6 מיילים ימיים. ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותימשך עד להודעה חדשה. זאת בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, המהווה הפרה של הריבונות הישראלית. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי המדינה".

מספר בלונים שוגרו ממספר מוקדים ברצועה לעבר ישראל. מאז שקמה ממשלת בנט-לפיד שוגרו מספר פעמים בלוני תבערה אחריהם הגיבו בממשלה בתקיפות מהאוויר לעבר הרצועה, טרם ברור אם ראש הממשלה ימשיך את הקו התוקפני וישלח שוב את חיל האוויר לתקוף ברצועה. 

כזכור, שר הביטחון בני גנץ אמר על בלוני התבערה כי: "אנו ערים לנעשה במרחב והמדיניות שלנו חד משמעית: לא נכיל אף פגיעה בריבונות ישראל. לא באמצעות בלוני תבערה או רקטות, ולא באמצעים אחרים מצד איראן ושלוחותיה". הוא הבהיר: "נגיב בעוצמה, על פי צרכינו ובזמן הנכונים לנו. כך עשינו בעבר וכך נעשה גם היום".

ראש הממשלה בנט אמר אחרי תקיפת צה"ל הקודמת ברצועה כי: "ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה".


(תקיפת צה"ל ברצועה בחודש שעבר).