תנועת הנוער שניצחה את הקורונה

לפני הכניסה לסמינריונים ולמחנות הקיץ נערכו בדיקות מהירות במתחמי "היבדק וסע" שהקימה הנהגת תנועת הנוער עזרא. התוצאה-0 חניכים מאומתים מזכ"ל התנועה שאול דה מלאך: "היערכות צבאית של שנה מראש הביאה לתוצאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/21 10:26 ה באלול התשפא

תנועת הנוער שניצחה את הקורונה
מחנה הקיץ של עזרא, צילום: יח"צ

לפני הכניסה לסמינריונים ולמחנות הקיץ נערכו בדיקות מהירות במתחמי "היבדק וסע" שהקימה הנהגת תנועת הנוער עזרא. התוצאה-0 חניכים מאומתים, 0 הפסקת פעילות ואלפי חניכים בילו  במחנות הקיץ ממש כמו לפני הקורונה. מזכ"ל התנועה שאול דה מלאך: "היערכות צבאית של שנה מראש הביאה לתוצאה הרבה יותר טובה משציפינו"

לאחר שבשנה שעברה התבטלו מחנות הקיץ בעקבות המגפה והסגרים, בתנועת הנוער עזרא, החליטו כי הקיץ, הם יוצאים עם אלפי החניכים שלהם למפעלי הקיץ והחלו בבניית מערך משומן של בדיקות מהירות, בנו נהלים קפדניים ואכפו לאורך כל התקופה את הנהלים.

בכניסה למחנות הקיץ, עברו מאות האוטובוסים ואלפי החניכים בדיקות מהירות שרכשה התנועה מבעוד מועד ודרשה מכל החניכים ואנשי הצוות להיבדק בנוסף גם בדיקה מקדימה של 72 שעות בכניסה למחנות. כך כל מחנה וסמינריון הוגדר למעשה "אי ירוק", בריא ובטוח לכולם.

מחנה הקיץ

מחנה הקיץ                                                                                                                                       צילום: יח"צ

התוצאה, אלפי חניכי התנועה הגיעו למחנות, בילו ימים שלמים בשטח עם 0 חולים מאומתים. הורים רבים יצרו קשר עם ההנהלה והודו לה על לקיחת האחריות והגדלת הראש בשמירה על בריאותם של ילדיהם ועל ההצלחה הכבירה כי בשונה מתנועות אחרות, הילדים חזרו בריאים ושלמים ונהנו ימים ללא חשש מנגיף הקורונה ומהתפרצות והדבקה המונית. עם זאת, נשמעה גם ביקורת על המהלך מצד מיעוט.

"נערכנו כמו למבצע" מסביר, מזכ"ל תנועת הנוער עזרא שאול דה מלאך: "אחרי שבשנה שעברה לא הורשנו לקיים את המחנות בעקבות הקורונה, השנה חששנו מאוד מתרחיש של התפרצות במחנה שתגרור פינוי מחנה או סמינריון שלם. לכן החלטנו לקחת אחריות רבה יותר ולאורך השנה בנינו תכנית עבודה מקצועית והיא הביאה לתוצאה הרבה יותר טובה משציפינו".

עוד אומר דה מלאך: "מעבר לעובדה שהילדים הרוויחו חוויה חינוכית של מחנה שהיא חשובה במיוחד בשנה כזו, למדנו לחיות לצד הקורונה, תוך הקפדה על נהלים קשוחים ומתוך ראייה שרווחתם ובריאותם של החניכים זה בראש סדר העדיפויות שלנו".

כאשר נשאלו בתנועה על רכישת הבדיקות מכספה הסבירו: "היינו שמחים שמשרד הבריאות יממן אבל החלטנו שלא לחכות ומימנו את עלויות הבדיקה והמערך הלוגיסטי בעצמנו בעלויות לא מבוטלות. אך אנו גאים לומר, היה שווה כל שקל והתוצאות מדברות בעד עצמן".