אחרי 20 שנה: ראשי ישיבה חדשים בישיבת 'כרם ביבנה'

חלוצת ישיבות ההסדר, 'כרם ביבנה' מינתה אתמול שני ראשי ישיבה חדשים ומינתה לנשיא את הרב מרדכי גרינברג אחרי שנשא בתפקיד במשך כ-20 שנה. הרב דרוקמן איחל לראשי הישיבה "שיזכו להמשיך במסורת המפוארת של לימוד תורה בגדלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/17 09:32 ז באלול התשעז

אחרי 20 שנה:  ראשי ישיבה חדשים בישיבת 'כרם ביבנה'
(מימין לשמאל) הרב מרדכי גרינברג, הרב חיים דרוקמן, הרב גבריאל סרף והרב אהרן פרידמן, צילום: דוברות

אמש נערך בישיבת כרם ביבנה, אם ישיבות ההסדר מעמד כניסתם לתפקיד של ראשי הישיבה החדשים: הרב גבריאל סרף והרב אהרן פרידמן. 

ראשי הישיבה החדשים הם בוגרי הישיבה שאף שימשו בה כרמי"ם כעשר שנים, בארוע שהתקיים בבית המדרש של הישיבה השתתפו ראשי ישיבות דיינים, רבנים ומאות תלמידים ובוגרים.

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו״ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר פתח את המעמד ואמר כי "הארוע מבטא מהפך שישיבת כרם ביבנה חוללה בעולם התורה, כי הקמת הישיבה היתה ארוע לאומי בקנה מידה היסטורי". הרב סיפר כי לפני 65 שנים בעת הקמת הישיבה, לקח זמן עד שהצליחו למצוא ראש ישיבה לכרם ביבנה שהיתה "חלוצה שבישיבות בציבור שלנו". הוא בירך את ראשי הישיבה החדשים שיזכו להמשיך במסורת המפוארת של לימוד תורה בגדלות הנמשכת כבר למעלה משישים שנה.

הרב מרדכי גרינברג שכיהן בתפקיד ראש הישיבה למעלה מעשרים שנה, ישמש  מעתה כנשיא הישיבה וימשיך למסור בה שיעורים.

הרב גרינברג הודה להנהלת הישיבה על השותפות בבחירת ראשי הישיבה החדשים והוסיף כי הוא סמוך ובטוח שבעז״ה הרבנים סרף ופרידמן יצעידו את הישיבה לפסגות חדשות. 

ראשי הישיבה החדשים אמרו כי האתגר הגדול הניצב לפיתחם הוא מחד המשך המסורת של הלימוד המעמיק והלמדני המאפיין את כרם ביבנה, ומאידך חיבורם של התלמידים בני ימינו לאהבת תורה ולפיתוח האישיות מתוך חיבור פנימי לתורת ארץ ישראל.

ראשי הישיבה הוסיפו כי השותפות העמוקה עם צוות הרמי״ם המעולה היא המפתח להצלחת הישיבה להתפתחותה ולשגשוגה.

הנואמים כולם הודו לנשיא הישיבה הרב מרדכי גרינברג על תרומתו הייחודית ורבת השנים לכרם ביבנה ואיחלו לו עוד שנים רבות של הרבצת תורה מתוך בריאות ונחת.

הנחה את הארוע הרב אברהם ריבלין המשגיח הוותיק של הישיבה שהביע אף הוא את אמונו המלא בראשי הישיבה החדשים ואת תקוות הבוגרים כולם להצלחתה של הישיבה.