• אם למדת תורה הרבה אל תחזיק טובה לעצמך

    אסור ללימוד התורה להוות גורם ההופך את האדם לגאוותן * להיפך – לימוד התורה מעדן את האדם והופכו לאוהב ואהוב.

    הרב שי פירון

    21/12/02 00:00

  • בעית הרצון

    "אני לא רוצה!", "הייתי משקיע אם הייתי רוצה" – בנימין ואפרת ממשיכים להתכתב, והפעם על הרצון והחשק..

    אלעד בורובסקי

    21/12/02 00:00

  • ''קנה לו דברי תורה, קנה לו חלק לעולם הבא''

    הבורסה קרסה ועימה רבים שהפכו לעניים * הוא היה בריא, הקפיד ללכת, ולאכול אוכל אורגאני, איך זה קרה לו?! * על היחס בין קניינים רוחניים לקניינים חולפים.

    הרב שי פירון

    21/12/02 00:00

  • נתינה

    פרוייקט של"פ כדוגמה לנתינה..

    הרב שי פירון

    21/12/02 00:00

  • כיצד מחנכים ילדים?

    תלמיד חכם אינו אדם מלומד שיודע הרבה: גם באוניברסיטה ישנם אנשים היודעים הרבה מאד, אבל הם אינם תלמידי חכמים. תלמיד חכם הוא אדם שחי את הדברים שהוא יודע.

    הרב שלמה חיים הכהן אבינר

    21/12/02 00:00

  • מעשה שהיה לפרשת ''מקץ''

    על זמן הגאולה, ועדים, צנזורה ועוד – ספורים לפרשת מקץ

    19/12/02 00:00

  • חודש הארגון ממבט אחר

    בואו נשאל את עצמנו בכנות: ההתעקשות על המסורת – שבת ארגון בשבת "תולדות", שווה את המחיר החינוכי? שווה את הנזק הבלתי הפיך בלימודים???

    עדו ליברמן

    19/12/02 00:00

  • תקופות ושלבים בחינוך

    "התורה מורה לנו שפגמים מידותיים ורוחניים של גיל הבגרוּת נעוצים בקלקולים של גיל הילדוּת. גם הפסיכולוגים טוענים שתסביכים עמוקים שמתפרצים אצל מבוגרים נעוצים בעִווּתים נפשיים - לפעמים בלתי ניכרים - של גיל הילדוּת..."

    הרב אלישע אבינר

    19/12/02 00:00

  • החינוך והאקדמיזציה

    "החברה המדעית-טכנולוגית שלנו היא הישגית ותחרותית. ומכיוון שלמדע יש תפקיד בכיר בקידומה של חברתנו המעמד החברתי נקבע הין היתר ע"י הישגיות מדעית, או מה שנחשבת ככזו בעיני החברה. בחברה השיגית כזו התואר עולה על הטוהר. לא המאמץ נחשב אלא ההישג. המסר מחלחל למערכת החינוכית..."

    הרב יעקב אריאל

    19/12/02 00:00

  • חיים בסרט

    מבוא:התקשורת משפיעה על חיינו בהיבטים שונים: על התפיסות, ההתנהגות, מחשבות, רצונות וכו'.ישנם דברים מציאותיים וישנם דברים שקריים. בנוסף לסינון הדרוש בין אמת ושקר גם הדברים האמיתיים מצריכים בדיקה.לא תמיד המסרים הנקלטים מהתקשורת והמדיה הם אכן ראויים ונכונים גם אם המציאות שמשתקפת היא אמיתית. בתור התחלה לנושא זה אנו רוצים לבחון את ההשפעה על המחשבות והתפיסות אם היא אכן קיימת ועד כמה, ובסופו של דבר גם מהן השלכותיה ומה ניתן לעשות כדי למזער נזקים או לעודד לביקורתיות.חובה להעביר לחניכים שאנו ורק אנו אחראים למעשנו ולמחשבתנו ואנו צריכים לשלוט במה שאנו מקבלים מהסביבה.

    19/12/02 00:00

  • סרטים לי' בטבת- סרטי שואה

    סרטים לצפייה בי' בטבת.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • עשרה בטבת ואני

    המטרה: החניך יבין כי י' בטבת, תחילת המצור על ירושלים, זה למעשה התאריך של תחילת הנפילה של עם ישראל למשך הגלות כאשר השואה למעשה מסיימת את סיום הגלות ואת הצורך להתעלות חזרה למדרגת בית המקדש- מדרגת החיים.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • חורבן בית המקדש

    מטרה: להסביר מושגים ומונחים הקשורים לחורבן בית המקדש.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • לזכור ולא לשכוח

    החשיבות בזכירת העבר שלנו כעם כדי להמשיך לעתיד טוב.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • לא קל לאמוד מליונים

    רקע:הרבה פעמים כשאנו נוגעים בשואה קשה לנו לתפוס את גודל האסון. בפעולה זו ננסה להמחיש לחניכים את גודל האסון שנפל על עמנו.

    צוות כיפה

    19/12/02 00:00

  • פתיחה לחודש טבת

    פתיחה לחודש טבת

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00