"הבת שלי רוצה לישון בכנרת עם חברות - אני מפחדת ממה שיקרה לה"

חול המועד הוא זמן בו מתבגרים רבים יוצאים לטייל, ולעיתים נשארים לישון בחוף או בשטח פתוח. לפני שאתם מסרבים לבת לצאת לטיול, יש כמה דרכים אחרות שבהן תוכלו להתמודד עם הסיטואציה המורכבת

חדשות כיפה רננה ברנשטיין 28/03/23 18:25 ו בניסן התשפג

"הבת שלי רוצה לישון בכנרת עם חברות - אני מפחדת ממה שיקרה לה"
צילום: shutterstock

פסח מגיע ואיתו הטיולים בחול המועד. נערים ונערות ברחבי הארץ יוצאים לטייל יחד ולחוד, והאימהות חוששות לתת לבנות לישון במרחב הפתוח. מצד אחד, יש רצון שהנערה תיצור חוויות חיוביות ותפתח עצמאות, תכיר את ארץ ישראל ותהנה עם חברות. מצד שני, אנחנו יודעים מה עלול לקרות במצבים כאלה, ואנחנו חוששים ממה שיכול לקרות לבנות שלנו. לפני שמאפשרים לבת לצאת לטיול, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להתמודד עם הסיטואציה.

1. לשאול שאלות

לשאול לאיזה חוף הן מתכוונות ללכת, איפה הן ישנו. התשובה "נזרום" היא לא תשובה. חשוב לומר לבת שלך שאת אוהבת אותה, דואגת לה וגם סומכת עליה אבל את רוצה לדעת באיזה חוף היא ישנה ולומר לה שיש חופים שונים וכדאי לבדוק זאת. 

לאחר שבדקת באיזה חוף הן ישנות, אם הוא פחות מתאים בעינייך אפשר ורצוי לומר בעדינות שאת ממליצה על חוף אחר, כי שם פחות מוגן. אם עוד לא שוחחתן על כך עד היום, תסבירי לה מה היא מוגנות.

צילום: shutterstock

2. לדבר על הכל

אחרי שבדקת את השטח אני ממליצה לדבר על הכל. לא לחשוב שהיא רק בת 15 ואי אפשר לדבר איתה על סמים ועל אלכוהול. נערה שהולכת לטיול צריכה לקבל את כל הכלים שיכולים להיות. לא צריך להגיע למקרי קצה, אבל כדאי להזכיר את התרחישים האפשריים: שתיה, עישון, בנים-בנות, גבולות מגע.

צילום: shutterstock

3. להזכיר את הגבולות

חשוב לדבר על הגבולות שלנו כמשפחה על עניין של בנים ובנות. ככל שנגזים בגבולות, רוב הסיכויים שהם פחות יתקבלו. מה הכוונה? אם נגיד לבת שלנו לא לדבר עם אף בן ובזה סיימנו זה ככל הנראה לא יקרה, כי במהלך הטיול היא בטוח תתקל בבנים לפחות פעם אחת. אם לא הסברנו איפה הגבול עוצר, הוא יעבור יותר ממה שחשבנו. לכן חשוב לתת גבול הגיוני, לדבר עם בנים אבל לעצור בזמן נכון. לא להגיע לרבדים אישיים, לא להיות איתם במקום הלינה, לא לתת לבנים לגעת בך, ובטח לא לישון יחד באותו אוהל. 

לא לתת לבנים בכלל להיכנס למקום הלינה. זה גבול חשוב מאוד. גם לגבי שתייה, אם אנחנו יודעים שהחברות כן שותות, אז גם כאן לומר לה לא לשתות בכלל זה גבול שיכול להיקרע מהר ולא תמיד ייעצר במקום הנכון. אם מראש מגדירים כמות מסויימת של שתייה, זו משימה שאפשר לעמוד בה. אם זו הבת הבכורה ופעם ראשונה שאתם נתקלים בסיטואציה, חשוב לדבר קודם כזוג ולחשוב על הגבולות שלכם.

צילום: shutterstock

4. לסמוך עליה

חשוב לשדר לבת שלכם שאתם סומכים עליה, בטוחים שהיא שומרת על הגבולות הנכונים ונהנית, ולהחליט מראש על זמנים שבהם היא תעדכן אתכם מה קורה איתה. ככל שנעבוד על הקשר כל השנה, כך גם בזמנים כאלו הבת תשתף אותנו יותר.

צילום: shutterstock