מזכ"ל בני עקיבא יוצא למלחמה נגד "תרבות השתייה" במגזר

דני הירשברג שיגר אגרת להורי חניכי התנועה, בה הוא קורא להם לשמור על ילדיהם משתייה מוגזמת בימי הפורים. כמו כן הנחה המזכ"ל את המדריכים: להרחיק מהתנועה כל חניך שייתפס עם אלכוהול

חדשות כיפה אורי פולק 01/03/12 13:12 ז באדר התשעב

מזכ"ל בני עקיבא יוצא למלחמה נגד "תרבות השתייה" במגזר
יחצ, צילום: יחצ

דני הירשברג, מזכ"ל תנועת "בני עקיבא", שיגר היום (ה') איגרת להורי חניכי התנועה, בו הוא מבקש מהם לסייע במיגור "תופעת השתייה" בקרב צעירים במגזר הדתי-לאומי, תוך צריכה מוגזמת של אלכוהול, גם בגילאים צעירים מאוד, במהלך ימי הפורים שיצוינו בשבוע הבא.

"במסגרת תפקידי נחשפתי לעובדה, כי גם בקרב הנוער הדתי קיימת תופעה של שתייה לשוכרה", מתאר הירשברג, "בנים ובנות, גם בגילאים צעירים מאוד שותפים למעגלים שונים של צריכת אלכוהול כחלק מהווי ומבילוי לגיטימי בעיניהם".

לדבריו, "אין צורך להרחיב בכך שאין זו דרכנו אך עצימת עיניים מהתופעה, גם אם איננה תדירה ומצויה היא חטא לאמת. תנועת בני עקיבא מעולם לא הייתה בועה אלא שיקפה, גם אם במימדים קטנים יותר, תופעות שקיימות בחברה הישראלית וחובה עלינו להתמודד איתן".

הירשברג מציין כי "הסכנות הנובעות משימוש באלכוהול מדאיגות, תופעת ההשתכרות מבטאת ריקנות ערכית ושעמום קיומי המביאים למילוי הריק ע"י חוויות חושיות וריגושים - "לחיות את הרגע". ברוב המקרים בהם אנו פוגשים את האלכוהול אנו מוצאים שחרור מכל רסן מוסרי ונתינת דרור ליצרים ולתאוות הנמוכים של האדם, אלימות וחווית חופש מדומה שמובילה את המשתכר למקומות לא רצויים".

בתוך כך מציין מזכ"ל "בני עקיבא" אירועים אלימים ותאונות דרכים כתוצאה משתיית אלכוהול מוגזמת, תוך שהוא טוען כי "מקרי הקצה חייבים לעורר נורות אדומות רבות, אודות כל הרצף שעד הקצה".

הירשברג הנחה החודש את הקומונריות והמדריכים בתנועה "שלא לגלות כל גילוי של סובלנות כלפי תופעת השתייה". סגל ההדרכה הונחה כי "במקום שהשתיה מתגלה יש לערב את הגורמים הרלוונטיים על מנת לעשות הכל בכדי לעקור את התופעה, כמו כן בכל פעילות תנועתית: מסע, מחנה סמינריון". הוא אף ציין כי החניכים הסוררים יורחקו מיידית משורות התנועה.

מזכ"ל "בני עקיבא" קרא להורים להוות דוגמה אישית ולמעט בשתיית אלכוהול מוגזמת בחוג המשפחה. "כמו בכל התמודדות חינוכית, גם בנושא זה יש צורך לשים את הדברים על השולחן, לא נוכל להימנע מלשוחח עם הנוער על עצם העניין. יש מקום כבר בגיל צעיר לעמוד על הסכנות והנזק שבשתייה. אולי זה לא מצטייר טוב אבל אמירות ברורות יוצרות נורמות וגם כאשר נער חוצה את הגבול הוא מודע לכך. מותר לומר שיש דברים שהם מחוץ לתחום, ולא רק לאלו שנוהגים", הוא מציין.