ייעוץ שינה: כך תלמדו את תינוקכם להירדם!

עד גיל שלוש המוח מגיע ל-90% מהגודל שלו, מה שאומר שהאוניברסיטה האמיתית של החיים מתרחשת בשלב הזה. וכן, ניתן ללמד אותו להירדם בכוחות עצמו. אז איך עושים זאת?

חדשות כיפה רויטל הניג שניר 19/07/18 10:08 ז באב התשעח

ייעוץ שינה: כך תלמדו את תינוקכם להירדם!
צילום: shutterstock

עד גיל שלוש המוח מגיע ל90% מהגודל שלו, מה שאומר שהאוניברסיטה האמיתית של החיים מתרחשת בשלב הזה. זה נשמע קצת הזוי אבל באמת המוח מתפתח בצורה מואצת בגיל הזה ועיקר הסינפסות, שהם הקשרים בין התאים במוח, נבנים בשלב זה.

מה שהופך את העסק ליותר מסובך זו העובדה שבערך בגיל שלוש ננעלת תיבת הזיכרון שלנו והמפתח נזרק לאי שם, אנחנו לא זוכרים חוויות מגילאי הינקות- רק כישורים כמו ללכת או לאכול אבל לא את הדרך שלמדנו בה איך לאכול ולא את הנפילות שלנו בלמידה ללכת.

אחת המשימות ההוריות החשובות בגילאים האלו היא לתת לתינוק שלי ביטחון, גם ביטחון בי כמטפלת שאענה לו על צרכיו וגם ביטחון בעולם כמקום רגוע ובטוח.

בקורס האינטרנטי שלי "איך לגדל תינוק עם ביטחון" אני מסבירה על  'מעגל מלו"ה את העולם!', מעגל למידה והתקשרות שהוא דרך מדהימה לתווך את העולם לתינוק שלי, לתווך על רגשות  כמו אני שמחה או אני מאוכזבת, על צרכים כמו "תראו אותי" ו"גם אני רוצה אותך עכשיו", ללמד אותו שמות עצם כמו כדור או כלב, תפקודי יומיום כמו אמבטיה או נסיעה באוטו ותחושות גוף כמו אני עייפה או רעבה.

כשחושבים על זה לעומק, אנחנו מלמדים את התינוקות שלנו כל כך הרבה דברים כמו מה זה דוב קואלה ואיך נראה קומביין אבל איך זה מרגיש בגוף שלי כשאני עייפה את זה אנחנו לא מלמדים.

אז איך אני מלמדת את התינוק שלי שמה שהוא מרגיש זו עייפות לפי מעגל מלו"ה את העולם?

שלב ראשון - מושא הלימוד. מה אני רוצה ללמד? את תחושת הגוף כאשר הגוף שלי עייף, אני עייפה וצריכה ללכת לישון.

שלב שני - התבוננות בשכל. מתבוננת על התינוק ומזהה את סימני העייפות שלו, (תוכלו לקרוא כאן). שימו לב שתינוקות אשר נמצאים בעייפות יתר, יהיה קשה לזהות את סימני העייפות שלהם כי הם ממוסכים כל הזמן באדרנלין ואין סדר של עייפות - שינה- עירנות.

שלב שלישי - נוכחות. להרגיש את התחושה שלו, להתחבר אליה מהמקום שלי, איך אני מרגישה כשאני עייפה? וכשהתינוק שלי עייף להרגיש את זה איתו.

שלב רביעי - הלימוד. אחרי שאני מזהה שהתינוק עייף, כאשר הוא כבר במצב של כמעט שינה כמו למשל כשהוא מניח ראש ומתחיל להירדם אני נותנת לתחושה שלו מילה, צליל ותנועה. בשינה אני ממליצה להגיד "ששששש...אתה עייף...הולכים לישוווווון" מנטרה שכזו בקול נעים, ביחד עם תנועה שמתאימה לשינה כמו למשל יד על הלחי.

לאחר מספר פעמים שבזמן שהוא נרדם אני אומרת לו "ששששש....לישווווון" הוא יקשר את המילים האלו לזמן ההירדמות! תינוק הוא יצור לומד גאון! ואז אני יכולה לאט לאט להתחיל להשתמש במנטרה הזו גם לפני זמן ההירדמות כאשר אנחנו הולכים לישון, עוד בסלון נניח, למשל "אני רואה שאתה עייף, הולכים לישוווווון...ששש...." והוא ידע לאן הולכים!

בטור הבא אסביר מתי כדאי להתחיל עם מעגל מלו"ה את העולם ללימוד תחושת העייפות ועוד יתרונות למעגל מלו"ה, מוזמנים להתחיל לנסות ולתקשר כך עם התינוק שלכם, זה מדהים!

 

 

לטורים קודמים, היכנסו!

 

רויטל הניג שניר - הורות מתוך חירות. 050-7640186, Horut.herut@gmail.com