הזמן הכי טוב להיקשר לתינוקכם - הוא עכשיו!

התקשורת בין הורה לילד, היא חשובה מאוד. באמצעותה מופרש אוקסיטוצין- הורמון האהבה, אשר משפיע על התחושה הטובה של ההורה והתינוק, וגם על התפתחות מיטבית של התינוק לטווח הארוך.

חדשות כיפה רויטל הניג שניר 03/02/19 11:02 כח בשבט התשעט

הזמן הכי טוב להיקשר לתינוקכם - הוא עכשיו!
צילום: shutterstock

בטורים הקודמים, כתבתי על "מעגל מלו"ה את העולם"- מעגל למידה והתקשרות, הדרך ללמד את התינוק שלי על עצמו ועל העולם בדרך פרקטית ופשוטה. סיפרתי כיצד התינוק שלי מגיב ללמידה הזו, והיום אכתוב על 4 יתרונות המשמעותיים ביותר, איך התקשורת של מעגל מלו"ה את העולם תורמת גם לי כהורה וגם לתינוק שלי לטווח הקצר והארוך:

הדבר הראשון שחשוב הוא הקשר בין ההורה לילד- כאשר אני בתקשורת עם התינוק שלי, מתווכת לו את הפעולות שאנו עושים ואת התחושות והרגשות שלו אני מתחברת אליו, ההתחברות הזאת נראית במוח כהורמון מיוחד שקוראים לו אוקסיטוצין- הורמון האהבה, אאריך עליו ועל התרומה שלו לקשר הורה- ילד וגם לשינה בטור הבא. האוקסיטוצין שמופרש בזמן מתן מענה לצורך לתינוק משפיע על התחושה הטובה של ההורה והתינוק בכאן ועכשיו וגם על התפתחות מיטבית לטווח הארוך.

הדבר השני הוא - חיזוק הביטחון שלי כהורה, כאשר אני בתקשורת עם התינוק שלי, מלמדת אותו מהי תחושת עייפות ואיך מרגישים כשהולכים לישון אני בביטחון גם כאשר המצב יוצא משליטתי. חוסר אונים וחוסר שליטה הם תחושות נורמליות בהורות לתינוקות ובהורות בכלל והיכולת שלי לפעול בביטחון גם בתחושות אלו היא יכולת שאפשר ללמוד אותה! להגיד לתינוק שלי "ראיתי בשפת הגוף שלך שאתה עייף, הרגעתי הכל ולקחתי אותך למיטה ועכשיו אני רואה שאתה עדיין לא רגוע ומאוד רוצה להיות איתי" , ומתוך השיקוף שלו אני פועלת, זה פחות משנה מה אני עושה אלא 'המיינד' שלי באותו רגע, והאם אני פועלת מתוך בחירה וחירות או מתוך לחץ.

כאשר אני נותנת שם, צליל וסימן לכל צורך כפי שלמדנו בטור החמישי, אני מלמדת את התינוק שלי לכל דבר בעולם יש שם- לחפצים, לתחושות גוף כמו רעב ועייפות, לרגשות כמו כעס, התרגשות, פחד...להכל!

כמה מרגיע זה שמישהו נותן שם לתחושה שלי. דמייני את עצמך מפחדת בפעם הראשונה כשהלב דופק ופתאום מגיע מישהו ואומר לך "כך וכל את מרגישה? לזה קוראים פחד! זה נורמלי, כולם מפחדים מידי פעם!" כמה מרגיע ונותן ביטחון לדעת את זה.

הבת שלי בת השלוש וחצי ציירה ציור ושאלה אותי: "את יודעת מה ציירתי?" התבוננתי על ציור לא מזוהה "מה ציירת?" שאלתי, "שטורהוד" ענתה בג'יבריש, היא נותנת לכל ציור שם וזה מקסים, כי לכל דבר יש שם. חוץ מהעניין הרגשי שנותן ביטחון שלכל תחושה ורגש יש שם, מעגל מלו"ה מפתח את האינטליגנציה הלשונית- מילולית ומלמד הרבה מילים שכשאר התינוק שלי יתחיל לדבר הוא כבר יכיר.  

יתרון נוסף הוא, פיתוח מודעות גופנית. לתקשר ולתווך את העולם לילדים שלנו זו דרך מופלאה לפתח מודעות גופנית, ללמד אותם גם שמות של איברי גוף דרך הורדת הבגדים במקלחת, סיבון הגוף בסבון, לבישת בגדים וגם דרך שיקוף התחושות "הגוף שלך עייף עכשיו, נשים ראש על המזרון ונלך לישון..." "אתה מרגיש בבטן שאתה רעב, בוא נשב על כיסא האוכל ונאכל ביחד".

מזכירה שהזמן הכי טוב להתחיל תקשורת עם התינוק שלי הוא ממש עכשיו! על כל דבר ובפרט על תחושות גוף של עייפות ועל הדרך להירדם. 

 

 

לטורים קודמים של רויטל - היכנסו!