תשיר בעברית? זה מה שעדן גולן ענתה לנו על השאלה שמסקרנת את כולם

דקות אחרי ההכרזה על נציגת ישראל לאירוויזיון 2024, שוחחנו עם עדן גולן על האנטישמיות שמחכה לה באירופה, על השיר שאיתו היא מתכוונת לייצג אותנו ועל החלום שעומד להתגשם

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 07/02/24 10:33 כח בשבט התשפד

תשיר בעברית? זה מה שעדן גולן ענתה לנו על השאלה שמסקרנת את כולם
עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון 2024, צילום: שי פרנקו

אתמול (ג') התקיים גמר "הכוכב הבא" בקשת 12, בסיומו נבחרה נציגת ישראל לאירוויזיון 2024. דקות אחרי ההכרזה, שוחחנו עם הזוכה הגדולה עדן גולן על הניצחון המרגש ועל האנטישמיות שהולכת ללוות אותה במסע באירופה.

עדן גולן

עדן גולן צילום: ללא

עדן, איך ההרגשה לנצח?

"מדהים, מרגישה מטורף".

הולכת להיות באירוויזיון הרבה אנטישמיות, שנה קשה להתמודד בה.

אני חושבת שזאת שנה שיש בה משמעות לייצג את ישראל ואני אעשה את כל המאמץ כדי להתמודד עם זה. יש קבוצה מדהימה לצידי שתעזור לי להתכונן לכל הראיונות ואני חושבת שצריך פשוט להביא את האמת, אין לנו מה להסתיר. נראה לעולם מי אנחנו באמת. נהיה חזקים ונעשה את זה.

הביצוע שהעלה את עדן גולן לגמר:

מה הדבר הייחודי שאת מביאה לעומת שאר המתמודדים?

ואו, שאלה קשה. לכל אחד מאיתנו יש גוון שונה לגמרי. אני שנים יודעת מה אני רוצה, הלכתי לזה ושום דבר לא שובר אותי. אני יודעת מה בא לי - בא לי לייצג את ישראל, זה מה שהביא אותי לכאן.

בישראל רוצים שיר בעברית השנה, מה דעתך?

אני חושבת שהשיר צריך להיות באנגלית. אני מאה אחוז חושבת שצריך להכניס משהו בעברית, זאת השפה שלנו וצריך להיות גאים בה, אבל עדיין אני חושבת שהשיר צריך להיות באנגלית כדי להעביר מסר מדויק, שאנשים יבינו ויקשיבו. נעשה שיר בומבה.