שאלה
אני נשואה מזה מספר שנים ,והתחתנתי בגיל צעיר יחסית. הנני חובשת כיסוי ראש (כובע) מתחילת הנישואים (לא היה ספק בעניין) אולם לאורך הזמן קשה לי עם מצווה זו מאוד. אני חשה כי לא ניתן לי הזמן להנות משערי ( סליחה על חוסר הצניעות, אך התברכתי בשיער יפה) ולכן אני כל הזמן "מתחמנת" את ההלכה. הרבה שיער בחוץ בבית אני מורידה את הכובע (לא בפני אנשים זרים) וכד. האם יש אפשרות לעזור לי ? בעלי טוען כי מותר ללכת עם צמה בחוץ אך הדבר לא מקובל בקרב משפחתי.
אשמח לקבל עצות להתגבר על הקושי
שנה טובה
תשובה
שלום רב
הקושי ברור והוא רק משמש כסימן לגודל האתגר שבפניו את עומדת.ככל שתחפשי יותר "קומבינות" תסכולך יגבר.כיון שאם תחושי שאת בעצם לא עושה את רצון ה' באמת אז למה לשחק עם זה.עצתי לך להתבונן בגורמים לרצונך להבליט את יופייך כלפי חוץ ולא כלפי פנים.האם את חשה שבעלך לא מעריך די אותו או אותך או שמא הוא מסתכל על אחרות ואולי בכלל את משקיעה יותר מדי כלפי חוף ולא כלפי פנים.קיצורו של דבר,יופי האשה נועד להוות חלק ממכלול אישיותה בעיקר כלפי בנין ביתה פנימה וכאשר רואים כך את המציאות אז מתקשים להבין איך בכלל אפשר ללכת עם שער בחוץ שהוא אחד ממוקדי יופיה של האשה.