שאל את הרב

התלבטות לגבי דרך דתית או חרדית

חדשות כיפה הרב שמואל וינגרטן 15/02/10 23:04 א באדר התשע

שאלה

שלום לרב

אני גדלתי בבית דתי, כיום אני חרדלי"ת, בביתנו אין טלויזיה, אני עם כיסוי ראש מלא,וכעת הבן עומד לעלות לכיתה א' ואנו בהתלבטות אם לרשום לבי"ס דתי-תורני או חרדי.אנו בהתלבטות קשה מאוד,מכיוון שלשני הזרמים יתרונות וחסרונות. לנו ברור שאנו רוצים דרך חזקה מבחינה דתית, אך קשה לעשות את הצעד ולרשום לחרדי כי יש שם דברים שלא נראים לנו, מפחדים מהסגירות שיש שם, חוסר ההשכלה הרחבה וזה שהציבור הזה בחלקו לא עובד . מצד שני ,הזרם הדתי הרגיל לא מתאים לנו,כי אנו בית שמקפידים בו יותר מבחינות רבות( השגחה של בדצים על האוכל, הארועים שלנו נפרדים),מבחינת הקפדה על ההלכות אנו די חזקים, אך גם פתוחים לעולם יותר מהחרדים .קשה לנו לקבל את זה שחלק מהחרדים לא עובדים,וכן היינו רוצים לראות את הבן עובד ורחב אופקים בהשכלתו, אך עם זאת ירא שמיים ומקפיד על ההלכות.ולנו נראה שבעניין של הקפדה על הלכות ויראת שמיים זה מצוי יותר אצל החרדים.ו קשה לנו מאוד להחליט, רצינו לשמוע את דעת הרב, וכיצד להגיע להחלטה הטובה והמתאימה עבורנו. בתודה מראש וחודש טוב

תשובה

שלום.
אהיה גלוי אתכם. גם אני הייתי באותה התלבטות וגם אני עשיתי את מה שאתם עושים כרגע - שואלים רב. מו"ר הסביר לי כי קודם כל עלי לבדוק מהם היתרונות והחסרונות בכל מקום ולפי זה להחליט. לאחר מכן סייע לי בהתלבטות, ואני אומר לכם את מה שהציע לי ומה שאני בחרתי. אצלי החסרונות שהיו במוסדות ה"חרדיים" היו כאלה שמבחינתי היו קו אדום (מורים שמעשנים בבית הספר למשל...).
לגבי הרמה הדתית ה"נמוכה" שיש בממ"ד - הוא הרגיע אותי ואמר כי כל גדולי ישראל של הציונות הדתית דהיום יצאו מממ"ד ולא למדו בתלמודי תורה למיניהם. ולכן, עם הכוונה נכונה מהבית ויצירת הגבולות בתוך החיים הפרטיים שלכם, ניתן לשלב את הבן בממ"ד - היסודות החינוכיים, האמוניים והציוניים שמנחילים שם חשובים לאין ערוך!
אבל שוב, זאת רק דעתי. עשו כפי שעשיתם: העמידו את החסרונות מול היתרונות וקבעו לעצמכם על מה אתם לא מוכנים לוותר.

בהצלחה!

כתבות נוספות