שאל את הרב

איך אלוקים הביא אותנו לעולם ללא בחירתנו בכך?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/07/20 20:39 טז בתמוז התשפ

שאלה

בע"ה קודם כל תודה על האפשרות לשאול:)

שאלה שמלווה אותי בכל שעל בחיי- אני לא רוצה לחיות, אני לא מתאבדת כי אני לא רוצה לסבול יותר (גיהנום).. זה לא שהחיים שלי רצופי תלאות וייסורים, פשוט אני לא רוצה בהם מלכתחילה. וסליחה על הכפירה אבל אני לא מבינה איך אלוקים יכול להיות כ"כ רע ולהביא לנו חיים בכפייה??!! זה משהו שאני לא רוצה...

תשובה

שלום יקרה.

מרגש תמיד ומעורר התפעלות לפגוש בחורה בת 17 שחושבת באופן עמוק על מהות החיים. "בחורה" מלשון בחירה, ואת בשלב משמעותי מאד בבחירה בחיים, בעצמך ובדרכך.

ישנה גישה כי נשמתנו הגיעה לעולם בעל כורחה, ולכן היא נאלצת לסחוב את החיים עד יומה האחרון. זו גישה קורבנית שמכבידה על היכולת ליהנות, לשמוח ולמצות את החיים במלואם.

אישית אני מעדיפה את גישת הבחירה, ומאמינה שכל נשמה נשאלת ובוחרת להגיע לעולם, וכשהיא יורדת זה מבחירה ובהסכמה, ועושה זאת מתוך הבנה שהדרך שאותה אנחנו עוברים פה אינה לשווא.

הבדלי הגישות וההסתכלות על חיינו אינם סתמיים. הם שנותנים את המשמעות לאיך אנחנו חיים את חיינו, מה אנחנו עוברים והאם באמת הנשמה ממצה את שליחותה בעולם.

לשאלות ובירורים באמונה יש מקום חשוב ומשמעותי במסלול חיינו, כי בכך ניתנת לנו האפשרות לעבד את מה שבתוכנו ולא לעבור חיי הבל חסרי משמעות.

כאנשי אמונה ההבנה הגדולה יותר, שלא רבים זוכים להכיר בה, היא ההבנה כי העולם והמציאות שאנחנו רואים וחווים הם פסיק קטן מהמציאות האמיתית והרחבה. חשבי על זה כפאזל של 3000 חלקים שמגיע בקופסא ללא התמונה הסופית שאמורה להיות מורכבת בסוף התהליך. הכל נראה מעורבב, דומה ולעיתים מייצר חוויה מתסכלת. לאט לאט מתחילים למיין, לבנות את המסגרת, לסדר לפי צבעים, חלק מתחבר לחלק ומתחילים להרגיש תחושת סיפוק. בפאזל של חיינו לא תמיד אנו זוכים לקבל תמונה שלמ,ה ולכן זה נראה לכאורה, שקורים דברים רעים בעולם. אך בפועל אין רע יורד מלמעלה. הקב"ה הוא אבא טוב שרוצה רק להיטיב לברואיו.

הצעתי האוהבת לך היא להסתייע באיש מקצוע שיוכל לעזור לך למצוא את השמחה ואת שליחות הנשמה שלך ומשמעות לחייך ולהיותך. אין לי ספק שאת בחורה מלאה כרימון, ומסיבה כלשהי, קיימת חסימה שלא מאפשרת לך לראות ולהרגיש את גודל מהותך.

מוזמנת לפנות אלינו למוקד ונשמח להמשיך ולסייע לך בהכוונה, אוזן קשבת ומציאת המענה המותאם לך.

את עכשיו בדיוק בגיל שסיוע יכול לשנות את כל מהות חייך. זה הזמן שלך למצוא את הדרך להוביל את עצמך ולא להיות מובלת ונשרכת אחר החיים. לעיתים כשהדברים לא מטופלים בגיל צעיר הם מתעצמים בהמשך ואז כבר הדרך לתיקון ארוכה וכואבת יותר.

מאמינה בך ואשמח להיות לך לעזר בהמשך.

באהבה גדולה

חילי

כתבות נוספות