שאל את הרב

קרי לילה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 11/04/19 18:31 ו בניסן התשעט

שאלה

בס״ד

שלום כבוד הרב, אני בן 16 ולפני שנה וחצי החלטתי שאני מפסיק להוציא זרע לבטלה. התחלתי להתקרב יותר לקב״ה, שמתי ציצית לא מזמן ואני בעיקרון מגדיר את עצמי כבן אדם דתי. לאחר שהחלטתי להפסיק להוציא זרע לבטלה התחיל להיות לי לפעמים קרי לילה. כבר במשך שנה , אני קם בבוקר ולעיתים רחוקות אני מגלה על קרי .

קראתי באינטרנט והבנתי שזה בעיקר מהרהורים. אני גר בקהילה מעורבת ובחיי החברה שלי רוב האנשים חילוניים. אני לא יודע אם זה בגלל שלפעמים אני רואה דברים לא צנועים ברחוב או לפעמים קופץ לי בטלפון או רואה בטלוויזיה סדרות שלעיתים יש קטעים לא ראויים. בקיצור, אני לא יודע אם מה שקורה לי הוא חטא שנובע מהרהורים או שהוא בכלל משכיבה לא נכונה, אכילת מאכל מסוים וכדומה...

הטלוויזיה והטלפון הם חלק גדול מחיי ויש סיכוי שזה מה שמביא את ההרהורים אבל אני כמעט בטוח שלא אצליח להתגבר על זה. בנוסף, עוד הרבה אנשים דתיים שאני מכיר רואים בדיוק את אותו סגנון תוכניות שאני רואה ועם פלאפון לא כשר, ואני בטוח שזה משהו שאני לא אצליח להתגבר עליו... אז למה לי זה דווקא קורה?? אני בתסכול אם זה חטא או לא... ואני לא יודע מה עליי לעשות? אשמח אם תעזור לי, בבקשה... אני מנסה להישמר מהוצאת זרע כבר כל כך הרבה זמן, אבל אני מרגיש שזה לחינם, כי הרי זה קורה לי לפעמים בקרי לילה... אשמח לתשובתך

תשובה

שלום וברכה

קרי לילה יכול לנבוע ממקומות שונים.

לעתים הוא נובע מדברים שאנחנו עוברים במשך היום.

לעתים הוא נובע בכלל מסיבות פיזיולוגיות, ואין לו שום קשר למחשבות במשך היום.

מה אני מציע לך בצורה פשוטה ?

אל תהפוך את נושא קרי הלילה שנוצר שלא מרצונך הישיר כנושא שמטריד אותך.

האיסור עצמו הוא הוצאת שכבת זרע מתוך רצון ומודעות, כאשר ערים, ועושים את הדבר בכוונה. קרי לילה אינו נמצא במקום הזה, ולכן טוב יותר שלא תתאכזב ולא תעבור תהליך של תסכול ממה שקורה לך תוך כדי שינה.

התנהג במשך היום בדרך שמקרבת אותך יותר לריבונו של עולם – להיות אדם טוב יותר, מוסרי יותר, מקיים מצוות יותר וכדו', ובזה תתרכז.

שם תמצא את הדברים שישמחו אותך ויבנו אותך.

כל טוב

כתבות נוספות