שאל את הרב

נפגעתי, זה באשמתי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/09/20 21:09 ו בתשרי התשפא

שאלה

שלום רב.

לפני כמה זמן נפגעתי מבחור. הוא הראה לי שהקשר בינינו לא סתם אבל כשפתחתי את זה הוא אמר לי שהוא ראה רק קשר חברי ולא מעבר. מאוד נפגעתי כי הרגשתי שזה זה. השאלה שלי היא האם יש בכלל מקום להיפגע כאן? האם הוא צריך לבקש ממני סליחה או שהסיבה שנפגעתי זה בגללי כי ציפיתי יותר מידי. תודה רבה!

תשובה

שלום לך יקרה!

מבינה כל כך את ההרגשה שלך.

לא תמיד יש בידינו את הבחירה אם להיפגע, לפעמים זה פשוט קורה. יש בתוכך עולם שלם של רגשות שצפים ועולים בעקבות אירועים שונים, פנימיים או חיצוניים. אז עוד לפני ההתייחסות לסיבה שבגללה נפגעת, תני לרגשות שלך מקום.

אני חושבת שכל אחת הייתה מרגישה ככה במקומך, וזה באמת בסדר. אחרי תקופה של קשר עם מישהו, הכי טבעי בעולם לפתח ציפיות, להתחיל לדמיין עתיד משותף ואולי גם לפתח רגשות כלפיו אותו בחור. ולכן גם מאוד טבעי להתאכזב ולהיפגע.

יכול להיות שהסיבה שנפגעת היא בגלל הציפיות שהיו לך לגבי הקשר, אבל את לא צריכה להרגיש אשמה על זה.

תהיי גאה בעצמך על זה שפתחת איתו את הנושא בצורה כנה. אני יכולה לתאר לעצמי שאולי זה לא היה הכי קל ודרש ממך אומץ, וטוב שעשית את זה. עכשיו שניכם יודעים איך השני תופס את הקשר וזה יעזור לכם לתת לקשר ביניכם את המקום המתאים ולא "לבזבז עליו" רגשות וציפיות נוספות.

מהצד שלו, אני לא חושבת שהוא צריך להתנצל על מה שהוא מרגיש ועל האופן שבו הוא תופס את הקשר, אבל אולי יש מקום להתנצלות על זה שנפגעת ועל הסיטואציה שנוצרה.

יש מצב שהוא מרגיש שמבחינתו הוא הסביר את המקום שלו בשיחה שלכם, ולא מרגיש צורך להתנצל כי עכשיו הכל ברור וסגור. אז לא הייתי מצפה לבקשת סליחה, פשוט כי אולי הוא לא חושב שיש בזה צורך. שוב, זה לא אומר שאת אשמה בזה שנפגעת ושזה בגללך, אלא שנוצרה סיטואציה לא נעימה ונפגעת ממנה.

נסי לשחרר ולתת מקום לצד הפגוע שבתוכך, בלי לצפות לבקשת סליחה ממנו. אני מאמינה שעם הזמן, כשתעכלי את מה שקרה, תרגישי שאת יכולה גם לסלוח לו ולהסתכל אחורה על הקשר כמשהו שבנה אותך ודייק אותך להמשך.

את יכולה גם לשתף חברה, אחות או מדריכה קרובה, זה תמיד טוב ומשחרר.

מקווה שהצלחתי לעזור ולכוון קצת, בהצלחה גדולה!

שנה טובה ומתוקה,

עידית

כתבות נוספות