שאל את הרב

נכשלתי טסט בפעם הרביעית.. מה אפשר לעשות??

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/07/20 18:04 טו בתמוז התשפ

שאלה

היי אשמח לעזרה.

היום נכשלתי בטסט הרביעי שלי, התכוננתי לטסט הזה כל כך הרבה.

עשיתי כמעט 70 שיעורים, נתתי צדקה (סכום גדול בשבילי), נסעתי עם ההורים בכל האיזור של הטסטים כדי להכיר אותו יותר טוב, לקחתי רסקיו להרגעה, התפללתי המון מכל הלב ובאמת עשיתי את הכי טוב שלי בטסט ובכל זאת בסוף נכשלתי!

בכל טסט יש לי טעויות שלא קשורות לידע בנהיגה אלא למיומנות וניסיון ובעיקר מזל, בכל ארבעת הטסטים לא הייתה טעות אחת שחזרה על עצמה.

אני באמת לא יודעת מה נשאר לי לעשות אני ממשיכה לנסות כי אני יודעת שזה יהיה שווה את זה אבל זה תהליך שהוא סיוט אחד גדול!

אשמח לעצות ולעידודים כי באמת שאיבדתי כל תקווה :(

תשובה

שלום שואלת יקרה,

תודה שפנית אלינו.

באמת, נשמע כל כך מבאס.. זה לא נעים לשמוע 'לא', עם כל ההשתדלות שעשית. אז קודם כל- לכי להתפנק, תנוחי, תשמחי את עצמך בדברים שעושים לך טוב! גלידה שווה, בגד חדש או פגישה עם חברה, מה שעושה לך טוב בנשמה ומשמח אותך. אל תשקעי בעצב וצער, אלא תנסי להיטען; השמחה זה המנוע הכי גדול!

אחרי שנטענת קצת באנרגיות ובכוחות מחודשים, אפשר לחשוב מה הלאה: אולי כדאי לעשות 'סטופ', לחשוב על כל הטסטים שעברת אבל בפן רגוע ולא מתוסכל, ולנסות להפיק לקחים מכל טסט. למשל- בראשון הייתי מאוד לחוצה- לנסות לבוא יותר רגועה. בשני- היה מזג אוויר שונה, זה קצת בילבל אותי. וכך הלאה, זה לא דווקא נותן פיתרון אבל יכול לתת לך תמונת מצב שתשקף לך את הסיטואציה. אפשר לדבר עם חברה או אמא על כך, אבל שוב- לא בתוך מקום של תסכול וכעס (שזה מובן מאוד), אלא מתוך מקום רגוע, רצון לפרוק ולרצות להתקדם ולפתוח דף חדש.

כמו כן, תנסי לראות מה למדת מהתקופה הזו, מה בנית בעצמך. תוכלי לראות שיש כאן התמודדות עם תחושת כישלון, כוח רצון ועוד ועוד. החיים עוד ארוכים, בעזרת ה'- ומלאים בהתמודדויות ואתגרים. את מכינה לעצמך מעין 'ארגז כלים' להמשך הדרך. אפשר לקחת דף ועט ולכתוב מולך בנקודות, זה יכול גם לנקות את הנפש.

כיוון שאת השאלה שלך שאלו עוד הרבה (אני מקווה שזה מעודד אותך, צרת רבים..), מצרפת לך קישורים לשאלות, ואת יכולה גם לנסות להמשיך לחפש כאן באתר דרך 'חיפוש'.

יודעת שזה נשמע לך הכי מעצבן בעולם- אל תתייאשי! בעזרת ה', עוד תוכלי ותעברי כמו גדולה, ותסעי בדרכים ישרות, אמן.

ברכת ה' עלייך,

המון הצלחה יקרה!!

שרון

נשבר לי. לגמרי!! נכשלתי בטסט השביעי!!

https://www.makshivim.org.il/answer?id=641894

נכשלתי כבר ב11 טסטים! מה לעשות?

https://www.makshivim.org.il/answer?id=652184

ביטחון בקב"ה וטסטים: איך בדיוק זה עובד? ומה פירוש "הכל לטובה"?

https://www.makshivim.org.il/answer?id=955574

התפללתי המון אבל לא עברתי טסט: למה זה לא עובד בעצם?

https://www.makshivim.org.il/answer?id=949989

כתבות נוספות