שאל את הרב

איך להכיר את עצמי טוב יותר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/10/20 20:18 כד בתשרי התשפא

שאלה

היי, עברתי שנה לא פשוטה. בעקבות השנה הזאת אני רוצה להכיר את עצמי טוב יותר ולהעלות את הערך העצמי שלי. איך אני יכולה לעשות את זה?

תשובה

שלום לך יקרה!

יישר כוח על הרצון להתחבר יותר לעצמך, זה באמת חשוב כל כך. לפעמים זה לא הכי נוח לנו להתעסק בזה, אבל אנחנו תמיד נישאר עם עצמנו אז בהחלט יש פה השקעה לטווח ארוך.

כל החיים לומדים עוד ועוד ומגלים נקודות חדשות בתוכנו. איך אפשר להכיר יותר?

"אני 10"- קחי לך דף ועט ותכתבי עשרה דברים על עצמך. זה משחק שעושים לפעמים בכיתה או בקבוצות שונות, ומדהים כמה הוא עוזר לפקוח את העיניים. אל תחשבי יותר מידי, פשוט תזרמי עם הכתיבה ואח"כ תסתכלי על הרשימה שעשית. את יכולה כמובן לכתוב יותר מעשר נקודות.

תרגיל עין טובה- בסוף כל יום (או כל שבוע, אם זה מרגיש לך יותר מידי), קחי כמה דקות לחשוב על הטוב שיש בך. תכתבי לעצמך 2-3 דברים טובים שעשית ותשמחי בהם.

עוד קצת כתיבה. אם התחברת לתרגילים הקודמים, את יכולה לקחת את זה צעד קדימה ולהקדיש זמן קבוע לכתיבה, כמו יומן אישי. תרשי לעצמך לפרוק את התחושות והמחשבות של היום שהיה, להקשיב פנימה ולהיות מודעת לרגשות שמתעוררים אצלך בפנים.

תקדישי זמן לעצמך. זה יכול להיות זמן שבו את מתעסקת במשהו שאת אוהבת; מפתחת תחביב מסויים; שמה את הפלאפון של שקט וקוראת, שומעת מוזיקה או אפילו סתם יושבת קצת לנוח. העיקר שתיצרי זמן איכות שלך עם עצמך. מגיע לך!

מעל הכל, תזכרי שלהכיר את עצמנו זה תהליך שנמשך כל החיים, וזה בריא וטוב ומשמח. כל אחד מאיתנו הוא עולם ומלואו. את בעצמך עולם שיש בו כמויות עצומות של אור וטוב. הכי חשוב לבוא אל עצמנו ממקום אוהב, עם הרבה חמלה ועדינות.

מצרפת לך פה קישור לשיר מיוחד וגם לשתי תשובות מהאתר שנוגעות בנושא מכיוון אחר, אולי יעניין אותך לקרוא-

https://www.makshivim.org.il/answer?id=957702

https://www.makshivim.org.il/answer?id=700933

מאחלת לך שתמיד תמשיכי ללמוד עוד על עצמך ולאהוב את כל הטוב שתגלי בדרך.

בהצלחה גדולה!

עידית

כתבות נוספות