הפיתוח החדשני שיהפוך כל אחד לעמית סגל

טכנולוגיה ייחודית שפותחה במסגרת האקתון, תאפשר לשלוף קטעי וידאו מדויקים מתוך ארכיון וידאו, בעזרת מנוע חיפוש, ומילות מפתח.

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/21 13:20 כד בטבת התשפב

הפיתוח החדשני שיהפוך כל אחד לעמית סגל
עמית סגל Avshalom Sassoni/Flash90, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 וידיעות אחרונות, ידוע כמומחה לשליפת חומרים היסטוריים נדירים מהארכיון, כאלה שאף אחד עוד לא ראה קודם. אבל כעת – היכולת הזאת יכולה להיות נגישה לכולם. במהלך השנים האחרונות עמותת תולדות ישראל תיעדה את סיפוריהם של קרוב ל-1,300 איש ואישה שהשתתפו בהקמתה של מדינת ישראל ונצברו למעלה מ-4,200 שעות וידאו.

צפייה או חיפוש ב-4,200 שעות של צילומים גולמיים היא משימה מרתיעה ומאתגרת ביותר. חוקר המחפש מידע אודות החיים בתקופת המנדט הבריטי, או תלמיד תיכון שמכין עבודה על אמריקאים שהתנדבו במלחמת העצמאות, יתקשו למצוא את קטעי הצילום הרלוונטיים (אלא אם אתה עמית סגל). קבוצת סטודנטים יזמים מהמרכז האקדמי לב פתרה את הבעיה.

הסטודנטים פיתחו את portalscript, טכנולוגיה המבוססת על שירות של AWS המבצעת ניתוח אוטומטי של תוכן וידאו. "לקחנו את קבצי הווידאו והפרדנו מהם את קבצי האודיו", מסביר אלי הוואק, אחד היזמים, סטודנט למדעי המחשב. "קידדנו את האודיו בעזרת מילות מפתח והקמנו מסד נתונים ומנוע חיפוש בתוך אתר אינטרנט ייעודי שהקמנו. המשתמש יוכל להזין מילת מפתח ספציפית, למשל 'שואה', והמערכת תוציא ותסנן את הסרטונים המדברים על השואה ומתי. זהו מנוע חיפוש מסוג גוגל עבור מסד הנתונים הספציפי הזה.

"בפן העסקי, המטרה שלנו לייעד את הטכנולוגיה הזו למי שעומדים מול קהל , דוגמת פוליטיקאים ואנשי ציבור, מרצים וכדומה. . הטכנולוגיה תוכל לתמלל את הנאום ואז לתרגם אותו למנוע חיפוש על פי מילות קוד. למשל, המשתמש מחפש חלק מנאום ארוך של אלן מאסק בו הוא מדבר על פיתוח רקטות. המערכת תוציא למשתמש פלט בדמות סרטון של 5 דקות שעונה על החיפוש הספציפי שלו. הטכנולוגיה הזו תחסוך זמן עבודה משמעותי".

הסטודנטים היזמים, אלי הוואק, ישי דרדזן ואבי סוקלוף סטודנטים למדעי המחשב ויעקב אלפסי, סטודנט למנהל עסקים, כולם סטודנטים עולים ממדינות ארה"ב והם חלק מתכנית הסטודנטים הבינלאומיים במרכז האקדמי לב. המיזם portalscript פותח במסגרת ההאקתון של מרכז היזמות לב-טק בקמפוס לב שהסתיים בשבוע שעבר. במשך 48 שעות רצופות הסטודנטים פיתחו מוצרים טכנולוגים שעונים על אתגרים שהציבו בפניהם החברות הגדולות במשק כמו אינטל, רפאל, מדטרוניק ועמותת תולדות ישראל.