התפשטות הקורונה לקראת הדיון בקבינט הקורונה: המלצות משרד הבריאות

מספר המאומתים ביממה האחרונה עומד על 423, מספר החולים הקשים עלה מעט ל-47, ובאמ"ן אומרים: "התפתחות זו הינה מרכיב נוסף המשקף את התפשטות המגפה בארץ" | מחר: דיון בקבינט הקורונה שיבחן תו ירוק "מרוכך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/21 11:07 ג באב התשפא

לקראת הדיון בקבינט הקורונה: המלצות משרד הבריאות
לקראת תו ירוק מרוכך? , צילום: Miriam Alster/Flash90

מנתוני משרד הבריאות שעודכנו הבוקר (ב') עולה, כי ביממה האחרונה אומתו לנגיף 423 בני אדם ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.8%, מקדם ההדבקה ירד ל1.3. בסך הכל ישנם 4,097 חולים פעילים. מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים עלה ל-81, מהם במצב קשה 47, במצב קריטי 17 ועוד 13 מונשמים.

אמש נפגשו בכירי משרד הבריאות כדי לדון בהמלצות לקבינט הקורונה, ומסתמן כי הם יציגו לשרים הצעה ל"תו ירוק מרוכך", כך פורסם בחדשות 12. החלטות סופיות יתקבלו בדיון נוסף שיתקיים הערב בהתאם למספרי הקורונה. מסתמן כי במערכת הבריאות ימליצו על תו ירוק "מרוכך", במסגרתו יבוצעו בדיקות ללא מחוסנים באירועים גדולים כגון מופעי תרבות, חתונות גדולות, אירועי ספורט ובכל המקומות שהצריכו בעבר תו ירוק.

במשרד הבריאות צפויים להמליץ שוב לקבינט הקורונה לחייב את החוזרים מחו"ל לבצע בדיקת קורונה שלישית ביום הרביעי לחזרתם, או ביום התשיעי.‎ בסוף השבוע יצאה הודעה לפיה, החל מיום שישי הבא,  יחויבו כל השבים מחו"ל, כולל מחלימים ומחוסנים בבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול לפי המוקדם מביניהם. 

נכון להיום, על פי התבטאויותיהם של בכירי משרד הבריאות, בשלב זה אין כל כוונה להגביל התקהלויות. מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס וממונה הקורונה לשעבר, פרופסור נחמן אש, אמר הבוקר בראיון ל"כאן חדשות" כי "ככל שהתחלואה הקשה תהיה נמוכה נשאר ללא הגבלות". בגל"צ הוא הוסיף והתייחס גם לפתיחת שנת הלימודים הבאה: "אין הגבלות שחושבים ליישם כרגע. גם לגבי החגים - אין שום תכנון". 

אמ"ן: "המאושפזים במצב קשה החדשים משקפים תחלואה חדשה"

בשבוע האחרון חלה עלייה חדה במספר החולים החדשים במצב קשה בארץ, לראשונה מאז דעיכת המגיפה. באמ"ן אומרים הבוקר כי אמנם לפי שעה מדובר במספרים מוחלטים קטנים, אך "התפתחות זו הינה מרכיב נוסף המשקף את התפשטות המגפה בארץ בשבועות האחרונים. המאושפזים במצב קשה החדשים מהווים מדד מהימן לכך, שכן אינם תלויים במדיניות הבדיקות ומשקפים תחלואה חדשה". 

לדברי המומחים באמ"ן, האצת ההתחסנות הינה הפתרון המרכזי לצמצום הסיכון מפיתוח מחלה קשה ומתופעות ארוכות טווח אצל הנדבקים. "ככל שרבים יותר באוכלוסייה יתחסנו, כך יידבקו פחות אנשים עד להגעה לאיזון מחודש מול זן זה של הנגיף".

"לאור נתונים שפורסמו בבריטניה המציגים מוגנות מועטה לאחר מנה ראשונה ומועילות משמעותית לאחר מנה שנייה, מומלץ שכל מי שקיבל מנה ראשונה בעת האחרונה ישלים את קבלת המנה השנייה במועד". 

המלצות מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: 

  • הקפדה יתרה על עטיית מסכות בחללים סגורים גם בקרב מחוסנים ומחלימים. כמו כן, ממליצים על אכיפה חזקה בנושא
  • המשך בדיקות בהיקף נרחב ולצדן חקירות אפידימיולוגיות לשיפור האחיזה בהתפרצות
  • בקרה הדוקה בגבולות על השבים מחו"ל - בדיקות לכולם, בידוד לנדרשים לכך, אכיפת איסור הנסיעה למדינות בהן שיעור התחלואה גבוה מאוד
  • אכיפה הדוקה של חובת הבידוד בעבור הנדרשים לכך.