שנת הלימודים תשפ"ב | פרופ' אש: "אין הגבלות שחושבים ליישם כרגע"

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופסור נחמן אש, אומר כי נכון למצב התחלואה היום אין מגבלות מתוכננות למערכת החינוך, "גם לגבי החגים - אין שום תכנון". על חיסון שלישי לקשישים הוא אומר: "אנחנו צריכים להתעמק בנושא עוד קצת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/21 08:09 ג באב התשפא

שנת הלימודים תשפ"ב | פרופ' אש: "אין הגבלות שחושבים ליישם כרגע"
צילום: Miriam Alster/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס וממונה הקורונה לשעבר, פרופסור נחמן אש, אמר הבוקר (ב') כי נכון לעכשיו  במדינת ישראל אין הגבלות פרט למסכות בתוך מבנים ולמגבלות נתב"ג. "אני מקווה שזה מה שיהיה הלאה. ככל שהתחלואה הקשה תהיה נמוכה אני מקווה שנשאר ללא הגבלות", אמר בראיון ל"כאן חדשות". בגל"צ הוא הוסיף והתייחס גם לפתיחת שנת הלימודים הבאה: "אין הגבלות שחושבים ליישם כרגע. גם לגבי החגים - אין שום תכנון". 

"אנחנו בוחנים את נושא ההתקהלויות בסיכון גבוה. אותם אירועים בהם אוכלים, רוקדים ושותים - כמו חתונות. האם נכון לייצר מתווה מיוחד שרק מחוסנים או מי רק שנבדקו יכנסו. אנחנו בודקים את זה אבל יש פה מורכבות. צריך לאות אם בסופו של דבר נמליץ על כך, זה מה שנמצא על הפרק מבחינת הגבלות כלשהן", אמר.

חידוש מלאי החיסונים הביא להקלה גדולה במערכת הבריאות. פרופסור אש, אמר: "אנחנו חידשנו את החיסון של המנה הראשונה וזה בזכות מנה נוספת שקיבלנו לאוגוסט שמבטיח את המנה השניה לאוכלוסיית המתחסנים. אני מקווה שרצף החיסונים ימשך. אנחנו מחסנים מגיל 12 ומעלה".

אתמול יצאה המלצה של חברי הצוות של ועדת החיסונים, לפי יש לשקול באופן פרטני חיסון ילדים מתחת גיל 12. פרופסור אש הדגיש: "ילדים בעלי סיכון גבוה לסיבוכים מהמחלה, רק מקרים מאוד מיוחדים". על חיסון שלישי הוא אמר: "אנחנו שוקלים חיסון שלישי כחלק מההגנה על האוכלוסייה המבוגרת מפני תחלואה קשה, אנחנו צריכים להתעמק בנושא עוד קצת".