בשומרון חוגגים יומולדת 100 לתושב הכי ותיק

יצחק הרשקוביץ ניצול שואה תושב השומרון מבוני הארץ הגיע לגיל 100. את מסיבת יום ההולדת הוא חגג יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בלשכתו וצוות המועצה. דגן העניק לו תעודת הוקרה על פועלו לבניית הארץ: "נשא את משא דור הגאולה על כתפיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/21 10:26 יז בסיון התשפא

בשומרון חוגגים יומולדת 100 לתושב הכי ותיק
צילום: רועי חדי

יצחק הרשקוביץ, ניצול שואה ששרד את מחנה ברגן בלזן, מי שהיה מבוני הארץ, ועבר להתגורר בשומרון חגג השבוע 100.  הרשקוביץ שהיה בחור צעיר כשהועבר למחנה ברגן בלזן עי הנאצים, וראה את תקומת עם ישראל לנגד עיניו חגג את יום הולדתו ה 100 עם ראש מועצת שומרון יובי דכן בלשכתו, ועם במי משפחתו וצוות המועצה. במועצה חגגו לו עם עוגה, עץ זית מתנת המועצה ותעודת הוקרה על פועלו למען בניית הארץ והשומרון.  

"אנחנו התכנסנו כאן בשמחה גדולה קודם כל כדי להצדיע לך" אמר לו דגן "ולהביע את ההערכה העצומה שלנו. אתה שניצחת את הנאצים בברגן בלזן, זכית לעלות לארץ ולהיות ממקימי המדינה, לסלול את הכבישים בעצמך בידיים, ולגור בשומרון לבנות את לב הארץ, להגיע לגיל 100, עם עם אנרגיות עם אופטימיות ואמונה גדולה, שבחרת בחיים למרות כל מה שעברת.  אנחנו גאים שבשומרון יש אנשים כמוך, אתה מקור השראה לכולנו".

היום חובק הרשקוביץ נכדים, נינים ואף חימש, (בן נין) הוא החל את דרכו לאחר שעלה לארץ כסולל כבישים, עד שעבר לדרגת ניהול בכירה בחברת בניית הכבישים הלאומית של ישראל - מע"צ. 

על תעודת ההוקרה שהעניק לו ראש המועצה בנוכחות בני משפחתו נכתב: 

תעודת הוקרה
לכבוד יצחק הרשקוביץ', 
תושב הישוב שערי תקווה שבשומרון, אשר ניצל מאימת שואת יהודי אירופה, וזכה להיות ממקימי מדינת ישראל ובוני הארץ, אשר נשאו את משא דור גאולת ישראל וארץ-ישראל על שכמם"  

הרשקוביץ לא יכול היה לעצור את הדמעות ואמר: "אינני יודע מדוע דווקא אני זכיתי להגיע לגיל כזה, אני עברתי בחיי דברים קשים. בכל אופן" הוא הוסיף: "ניצחנו".  

במועצה האזורית שומרון מתגוררים למעלה מ 2,000 בני גיל הזהב (גיל 62 ומעלה) אחוז המבוגרים עולה מדי שנה, מועצה אזורית שומרון בנתה תוכנית אב לחיזוק אוכלוסיית גיל הזהב, מחזיקה בכ 13 מועדוני גיל זהב בישובים, מקיימת עשרות אירועים בשנה לאוכלוסייה המבוגרת, קתדרות ואף הקימה יחידה שעוסקת אך ורק בטיפול בגיל הזהב. בניגוד לעבר אז היה  מקובל לחשוב כי ההתיישבות ביוש ברובה מורכבת מצעירים, היום לאחר 50 שנה של התיישבות דואגים בשומרון גם לבני גיל הזהב תושבי המקום שבנו את השומרון.